گناباد- امام جمعه گناباد گفت: برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز الگوسازی سیره و رفتار شهدا است.

برگزاری یادواره شهدا باعث الگو سازی سیره شهدا می شود

به گزارش قدس آنلاین، امام جمعه شهرستان گناباد ظهر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان برگزاری یادواره شهدای دانش آموز را تصمیم مناسبی ارزیابی کرد و گفت : انتقال تجربیات و رفتار دانش آموزان شهید به نسل دانش آموز نقش تربیتی بسیار خوبی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام حسن صادقی نسب افزود: بحث تقدم تربیت بر تعلیم از مهمترین موضوعاتی است که باید سرلوحه مدیران آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی با بیان اینکه حرفه‌آموزی و فرهنگ کار امروز یک ضرورت مهم محسوب می‌شود، گفت: متاسفانه در گذشته از طرف اولیا  چنین به دانش‌آموزا القا می‌شد که اگر می‌خواهی کار نکنی درس‌خوان در صورتیکه درس خواندن فقط برای پشت میزنشینی نیست بلکه برای افزایش کیفیت کاراست.

فرماندار گناباد نیز در این جلسه گفت: فرسودگی بعضی از مدارس گناباد یکی از مشکلات پیش روی آموزش و پرورش این شهرستان می باشد.

محمد علی نبی پور افزود: در روستاهای روشناوند و بیلند مشکل فرسودگی فضاهای آموزشی بیش از نقاط دیگر گناباد خود را نشان می دهد که امید است حداقل بازسازی هایی در این خصوص انجام بشود.

نبی پور تراکم و پراکنش در فضاهای آموزشی شهرستان گناباد را از دیگر مشکلات آموزشی این منطقه  دانست و گفت: در بعضی از روستاها مدارس خالی شده اندو دربعضی  از مدارس با تراکم دانش آموز روبرو هستیم که نیاز به ساماندهی یکی از ضرورت های مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: تمام سعی آموزش و پرورش باید بر این امر قرار گیرد که مدارس خیر ساز در شروع سال تحصیلی خالی از دانش آموز نباشد.

وی در خصوص مجتمع آموزشی شهید بهشتی گناباد نیز گفت: این مجتمع از بهترین و مدرن ترین مجتمع های آموزشی استان می  باشد و نباید تحت تاثیر مشکلات حاشیه ای واقع شود.

نبی پور اضافه کرد: مشکلات ترافیکی و اصلاح مسیر دسترسی به این مجتمع  با ید با همکاری شهرداری حل شود تا حاشیه بر متن غلبه نکند.

نبی پور ضمن خطاب قرار دادن مدیریت جدید آموزش و پرورش گناباد گفت: اگر قرار بر تغییر مدیران مراکز آموزشی است این کار قبل از رسیدن شهریور ماه سال جاری انجام شود تا آرامش به سطوح آموزشی بر گردد.

وی مشارکت مردم را در حل مشکلات آموزش پرورش مهم دانست و خاطرنشان کرد: اگر مشارکت مردم نباشد یقینا کار با کیفیتی انجام  نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.