نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هیئت نظارت بر اجرای برجام یک تصمیم مقابله به مثل گرفتند و اقدام مجلس را تائید کردند و حمایت کردند.

حمایت هیئت نظارت بر اجرای برجام از اقدام مجلس

به گزارش قدس آنلاین، کمال دهقانی فیروزآبادی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به هیئت نظارت بر اجرای برجام گفت: در ابتدا رئیس جمهور نامهای را خدمت مقام معظم رهبری فرستادند و شرح ماجرای برجام و موافقت نامه را خدمت ایشان بیانکردند و سپس مقام معظم رهبری نامه ای برای رئیس جمهور نوشتند و تاکید کردند با توجه به اینکه اینقرارداد چند جانبه بسیار پیچیده است و زوایای فنی و حقوقی دارد لازم است هیئتی برای نظارت عالی بر اجرای برجام تشکیل شود.

وی در خصوص اعضای هیئت نظارت بر برجام بیان داشت: در راس این هیئت رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی هستند، وزیر امور خارجه از اعضای این هیئت است و دبیر این هیئت نیز دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی است.

وی با اشاره به تکلیفی که هیئت نظارت بر برجام به عهده دستگاه های اجرایی نهاده است، عنوان کرد: هیئت نظارت بر برجام تکلیفی را هم بر عهده دستگاه های اجرایی گذاشته است که آنها چه کارهایی را در زمینه های پیشرفت و توسعه و استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای انجام دهند.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به تصویب اقدام متقابل در مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در کمیسیون امنیت ملی، اظهار داشت: شاهد بودیم که در روزهای اخیر امریکا مصوبه ای را علیه کشورمان داشت و اشخاص حقیقی و حقوقی مورد تحریم قرار داد و بعد در مجلس یک طرح یک فوریتی به تصویب رسید که اقدام متقابل در مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه بود که آن طرح هم در کمیسیون امنیت ملی مجلس مورد تصویب همه نمایندگان عضو کمیسیون قرار گرفت.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان شد: هیئت نظارت بر اجرای برجامیک تصمیم مقابله به مثل گرفتند و اقدام مجلس را تائید کردند و حمایت کردند.

وی به دو محور اصلی این طرح اشاره کرد و بیان داشت: ما هم مقابله به مثل می کنیم و همانطور که اشخاص یا نهادهایی مورد تحریم قرار می گیرند ما هم انها را مورد تحریم قرار می دهیم و همچنین ما از نهادهایی حمایت می کنیم که احیانا آمریکایی ها در طرح شان به دنبال تضعیف کردن آن نهادها هستند.

وی با ابراز به اینکه آمریکا دچار توهم است و فکر می کند جهان تک قطبی است، گفت: ما می توانیم با قدرت های بزرگ اقتصادی دیگر در ارتباط باشیم و به اهداف خود برسیم.

دهقانی فیروزآبادی با یاداوری اینکه آمریکایی ها از وضعیت پسابرجام راضی نیستند، خاطرنشان شد: با توجه به شرایط خوبی که پیش روی کشور ما است، آنها احساس می کنند ایران از این شرایط استفاده میکند، ضمن اینکه آنها دارند می بینند که ما داریم فعالیت های خود را در منطقه انجام میدهیم از جمله کمک به دولت سوریه، عراق تا بر تروریست ها غلبه کنند. انها دیر یا زود به خاطر انزوایی که در منطقه دچار خواهند شد رفتارهای خودشان را تصحیح خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.