مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: خط انتقال گاز دامغان - کیاسر – ساری – نکا از پروژه های مهم شرکت گاز است و شبکه جنوب را به شمال وصل می کند.

شبکه گاز جنوب به شمال متصل شده است

به گزارش قدس آنلاین، حسن منتظر تربیتی عصر سه شنبه در مراسم افتتاح خط انتقال گاز دامغان – کیاسر – ساری – نکا با حضور وزیر نفت باابراز خرسندی افتتاح خط انتقال گاز اظهار داشت: این خط لوله از پروژه های مهم شرکت ملی گاز ایران است.

وی افزود: شرکت گاز برای تامین گاز شمال کشور دغدغه اساسی داشت و زیرساختهای انتقال گاز به شمال کشور با اجرای طرح خط انتقال دامغان – کیاسر فراهم شده است.

وی عنوان کرد: تامین گاز مازندران از شبکه موجود مطلوب و مناسب نبوده است و شرکت گاز تصمیم گرفت گاز مازندران را به صورت مستقیم از شبکه سراسری تامین کند و از اینرو خط انتقال گاز دامغان – کیاسر طراحی شده است.

تربیتی به مسیر خط انتقال گاز شمال کشور اشاره و اضافه کرد: اگر در آینده بخواهیم روابط گازی را با ترکمنستان توسعه دهیم، به جرات می توانیم بگوییم گاز مازندران وابسته به آن نخواهد بود و مشکلی ایجاد نمی شود.

وی درباره تاریخچه تعریف پروژه و پیمان سپاری آن گفت: این پروژه از سال ۸۶ آغاز شده است و پس از ۱۰ سال امروز به بهره برداری رسیده است.

وی هزینه پروژه را ۸۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای تحصیل اراضی این پروژه ۱۱۰ میلیارد تومان، ورق و ساخت لوله ۳۹۰ میلیارد تومان و منابع طبیعی، محیط زیست و میراث فرهنگی ۳۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و توسعه گاز ایران یادآور شد: همانگونه که دولت و قوه قضاییه برای اجرای این پروژه کمک کردند، نمایندگان مردم استان نیز در مجلس تعامل خوبی داشته اند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.