وزیر خارجه ترکیه در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی تصریح کرد که کشورهای اسلامی باید بیش از حرف زدن با عملکرد خود از مردم فلسطین حمایت کنند.

چاوش‌اوغلو: باید در عمل از فلسطینیان حمایت کنیم

به گزارش قدس آنلاین، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه امروز و در نشست فوق العاده کمیته اجرایی وزاری خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در استانبول در سخنانی گفت: باید بیش از حرف زدن با عملکردمان از مردم فلسطین که به دلیل ظلم (رژیم) اسرائیل به اجبار از کشورشان رفته و یا در سرزمین تحت اشغال زندگی می کنند، حمایت کنیم.

چاوش‌اوغلو ضمن قدرادانی از مقامات شرکت کننده در این اجلاس، یادآور شد: حرم شریف (مسجدالاقصی) به مدت ۳ روز بسته نگه داشته شد و بانگ اذان نیز به صدا در نیامد. موقعی هم که باز شد، موانعی برای جلوگیری از ورود مسلمانان به محوطه مسجد گذاشته شده بود و مسلمانان متحمل خشونت های مفرط شدند.

وزیر خارجه ترکیه با فراخواندن مسلمانان به زیارت مسجد الاقصی افزود: امیدواریم که (رژیم) اسرائیل پس از این حساسیت و علاقه مسلمانان به قدس و مسجدالاقصی را کاملا در نظر داشته باشد.

لازم به ذکر است، نشست فوق العاده کمیته اجرایی وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی ساعاتی پیش به دعوت ترکیه برای بررسی آخرین تحولات اخیر در بیت المقدس در استانبول  ترکیه آغاز به کار کرد.

در نشست فوق العاده کمیته اجرایی وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه به عنوان رئیس دوره ای سازمان همکاری اسلامی و کمیته اجرایی، فاطمه بتول سایان کایا وزیر خانواده و سیاست های اجتماعی ترکیه، یوسف العثیمین دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، و تنی چند از مقامات ارشد کشورهای عضو شرکت دارند.

همچنین وزرای خارجه کشورهای فلسطین، ایران، اندونزی، اردن، کامرون، مالزی، سیرالئون وزیر امور خارجه حکومت وفاق ملی لیبی نیز در این نشست حضور دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.