فولادگر با بیان این که مهمترین چالش کشور بیکاری است گفت: اولین اقدام وزیر اقتصاد دولت دوازدهم باید ایجاد اشتغال باشد.

ایجاد اشتغال مهمترین وظیفه وزیر اقتصاد دولت دوازدهم است

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا فولادگر نماینده مجلس شورای اسلامی درباره مهمترین اولویت وزارت اقتصاد در دولت دوازدهم گفت: شرایط کنونی کشور ایجاب می‌کند که وزیر اقتصاد دولت دوازدهم بحث سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های اصل ۴۴ و حمایت از کار و تولید ملی را در اولویت کار خود قرار دهد و قوانینی که در این زمینه تصویب شده را اجرا کند.

وی با بیان این که اگر قوانینی که در زمینه بهبود فضای کسب و کار تصویب شده است را اجرایی کند وضعیت تولید بهبود پیدا خواهد کرد، گفت: اکنون مهمترین چالش کشور بحث بی‌کاری است، که دولت دوازدهم باید برای آن برنامه‌ریزی اساسی کند.

فولادگر اقدام بعدی تیم اقتصادی دولت دوازدهم را اصلاح نظام بانکی دانست و افزود: نظام بانکی از شرایطی که اکنون در آن قرار دارد هرچه سریعتر باید خارج شود. چرا که اکنون هم به لحاظ کارآمدی و هم به لحاظ انطباق با اقتصاد اسلامی و سیاست‌های کلی قانون اساسی باید تغییراتی کند تا در خدمت تولید و اشتغال قرار گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اقدام بعدی وزیر اقتصاد را برنامه‌ریزی دانست و افزود: باید تیم اقتصادی دولت دوازدهم برنامه محور باشد و هر هفته و هر سال بداند از کجا شروع کرده و به کجا می‌خواهد برسد و به طور کلی با یک چشم‌انداز مشخص شروع به کار کند. در واقع اهدافش مشخص باشد اما تاکتیک‌های آن منطبق بر شرایط زمانه تغییر پذیرد.

رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: برای رونق تولید ملی وزیر دولت دوازده دوگونه اقدامات باید انجام دهد، اول آن که قانون‌های حمایتی همچون قانون‌های مالیاتی، بیمه‌ای و بانکی را برای رونق تولید و رقابت‌پذیر شدن آن با کالاهای مشابه خارجی انجام دهد و نوع دوم حذف برخی قانون‌هایی که مزاحم بهبود فضای کسب و کار است و در واقع مقررات زدایی در جهت بهبود فضای کسب و کار را باید همچون قانون‌های حمایتی انجام دهد و به تولید کمک کند تا هرچه بیشتر شرایط رقابت‌پذیری را به دست بیاورد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.