۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 552459

مشهد- خرید میوه با وجود قیمت‌های بالا بخش قابل توجهی از درآمد خانوارها را می‌بلعد و البته بسیاری نیز به دلیل ضعف بنیه مالی قادر به خرید و تأمین میوه بخصوص نوع نوبرانه آن نیستند. با این حال بخش ناراحت کننده موضوع این است که گاه با وجود پرداخت پول، میوه‌ای خریداری می‌شود که کیفیت خوبی ندارد.

سیب‌های ظاهر فریب!

قدس آنلاین-گروه استان ها-فاطمه معتمدی: حشمتی یکی از شهروندان مشهدی با انتقاد از بی‌کیفیت بودن برخی ازسیب‌های تابستانه موجود در بازار می‌گوید: چندی پیش برای برگزاری مهمانی نامزدی فرزندم سیب به همراه چند نوع میوه دیگر خریداری کردم، اما در کمال ناباوری در روز مراسم متوجه کیفیت نامناسب سیب‌ها شدم در حالی که قیمت هر کیلو سیب به اصطلاح گلشاهی بیش از ۶۰۰۰ تومان برایم آب خورده بود.

وی اضافه کرد: این در حالی بود که به هنگام خرید، ظاهر سیب بسیار با کیفیت و عالی بود، اما از درون پوسیده و تماماً قهوه‌ای رنگ بود و این در حالی بود که چندین سبد خریداری شده بود و همه آن‌ها به یکباره غیر قابل استفاده شد و این مسئله علاوه بر اینکه هدررفت پول ما را به دبنال داشت، آبروی من را در برابر میهمانان برد.

یک شهروند دیگر نیز یادآور می‌شود: چند روز پیش یک جعبه سیب گلشاهی به قیمت هر کیلو ۷۰۰۰ تومان خریدم. در حالی که ظاهری سالم و یکدست داشت، اما به هنگام استفاده برخی از این سیب‌ها حالت پوکی داشت و تعداد دیگری نیز کاملاً قهوه‌ای و غیر قابل استفاده بود.

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خصوص چرایی این مسئله اظهار داشت: سیب گلشاهی موجود در بازار مربوط به تولیدات استان و از مناطقی مانند اخلمد، چناران، طرقبه و شاندیز است.

سید حمید رضا جوادی در گفت و گو با خبرنگار ما می‌افزاید: این سیب مستقیم از باغ و محل برداشت وارد بازار می‌شود و سیبی نیست که در سردخانه مانده باشد و الآن بتوان گفت، تغییر دما سبب پوسیدگی داخلی این میوه شده است.

وی اضافه می‌کند: بنابراین دلیل اینکه برخی سیب‌های گلشایی از درون قهوه‌ای است در حالی که ظاهری سالم و تازه دارند، این است که دیر برداشت شده است و این برداشت دیر هنگام در باغات سبب شده است که درون سیب حالت قهوه‌ای به خود بگیرد و در واقع بیش از حد رسیده است.

وی در این خصوص که این سیب قابل مصرف نیست و به گفته خریداران باید دور ریخته شود، می‌گوید: مردم در این حالت از خرید این نوع سیب متضرر می‌شوند.

وی در پاسخ به اینکه آیا قرار نیست، برنامه‌ای برای جلوگیری از این ضرر و زیان اندیشیده شود، یادآور می‌شود: با طرح این مسئله توسط روزنامه قدس تلاش می‌شود با برگزاری جلسه‌ای مشترک بین جهاد و واحد بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت طی یکی دو روز آینده، موضوع بررسی شود.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.