مشهد- اواخر فروردین امسال ۷۳ روستای خراسان رضوی در جریان این زلزله دچار خسارت شد و در مجموع حدود ۵۰۰۰ واحد مسکونی آسیب دید.

ساخت ۲۳ واحد از خانه‌های زلزله زده به اتمام رسید

قدس آنلاین-گروه استان ها: مرحله نخست بازسازی این آسیب‌ها با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ۱۸۰۰ واحد مسکونی روستایی با بیش از ۶۰ درصد تخریب آغاز شد.

اواخر خرداد معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان رضوی از تحویل ۲۰۰۰ واحد مسکونی تا پایان مهر ماه بر اساس طرح هادی در روستاهای زلزله زده به متقاضیان خبر داد.

حالا سه ماه دیگر تا تحویل واحدهای مسکونی زمان باقی نمانده. اگر چه در ابتدای کار پرداخت تسهیلات برای بازسازی خانه‌ها به دلیل مشکلات اعتباری، مردم کم و بیش با مشکل مواجه بودند اما امروز به گفته معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان رضوی ۱۹۰۰ نفر به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و ۱۶۴۸ نفر تا کنون با بانک‌ها قرار داد منعقد کرده‌اند.

حسن حسینی همچنین بیان کرد: تا امروز ۱۶۹۷ واحد پی کنی و ۱۴۵۸ واحد آرماتور بندی در مناطق زلزله زده انجام شده است.

او علاوه بر این بیان داشت: تا کنون ۱۲۷۱ واحد بتن ریزی فونداسیون انجام و ۵۳۹ واحد نیز اسکلت ساختمان نصب شده است.

به گفته او تا امروز ۱۸۵ واحد دیوار چینی به اتمام رسیده وسقف ۸۶ واحد مسکونی نیز نصب شده است.

وی علاوه بر این از اتمام ۲۳ واحد کار اجرایی واحدهای بازسازی شده خبر داد.

او ضمن اشاره به پرداخت ۴ میلیارد تومان وام بلاعوض به ساکنین مناطق زلزله زده از بانک‌ها خواست آزادسازی اقساط را تسریع کنند.

با این حال وی خاطر نشان کرد که پیمانکاران و مصالح فروشان از پرداخت نشدن به موقع بدهی‌های ساخت و ساز توسط مردم گلایه مندند.

وی همچنین اظهار داشت: علاوه بر توزیع ۲۰۰۰ تن سیمان رایگان بین متقاضیان، یک میلیارد تومان دیگر نیز هدیه رهبری از دفتر امام جمعه برای مناطق زلزله زده اختصاص یافت که صرف تهیه بلوک سقفی شد.

حسن حسینی از مردم درخواست کرد برای سرعت بخشیدن به اتمام پروژه همکاری بیشتری داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.