مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی اتاق فکر مقابله با هجمه‌های دشمن در حوزه گفت: همه با یکدیگر اتحاد و انسجام داشته باشید تا بتوانید در برابر صهیونیست‌ها، وهابیت، آمریکا و انگلیس بایستید.

اتاق فکر مقابله با هجمه‌های دشمن در حوزه‌های علمیه تشکیل شود

به گزارش قدس آنلاین به‌نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در دیدار اعضای کمیسیون اخلاق و فرهنگ شورای عالی حوزه علمیه خراسان اظهار داشت: امروز باید قدرت علمی، فرهنگی، سیاسی و جهادی خود را به عرصه اجتماع بیاورید چراکه مسلماً گفتار و نوشتار شما آموزنده و سازنده است.

 مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه امروز در همه حوزه‌های علمیه کشور به این گفتار و نوشتار نیاز است، افزود: باید هر آنچه در حوزه علمیه خراسان و قم نوشته می‌شود منتشر شود تا این طرح‌ها و ایده‌ها به عرصه اجتماع بیاید.

وی در ادامه به اهمیت و ارزش علم اخلاق در جامعه اسلامی و به‌ویژه حوزه‌های علمیه اشاره و تصریح کرد: علوم و معارف اسلامی تقسیمات متعددی دارند که یکی از آن تقسیمات به‌صورت اعتقاد، اخلاق و عمل است، از سوی دیگر علم اخلاق مربوط به روحیات و فضائل انسانی است و کتب ارزشمند و فراوانی در این حوزه‌ها همچون معراج السعاده از ملأ احمد فاضل نراقی نوشته‌شده که توجه به آن ازنظر اخلاقی در حوزه‌های علمیه لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به‌ضرورت تشکیل اتاق فکر، مشاوره و مباحثه در حوزه‌های علمیه برای مقابله با تهاجم دشمنان خاطرنشان کرد: امروز در سوریه، یمن و عراق علما نباید سکوت کنند، از شما نیز انتظار می‌رود تا مطالب خودتان را در شرایط امروز که آمریکا و صهیونیست برای کوبیدن اسلام لحظه‌ای دریغ نمی‌کنند، منتشر کنید.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه امروز دشمنان می‌خواهند تا آن بیدارگری و توجه به اسلامی که انقلاب ایجاد کرد را بکوبند، گفت: همه با یکدیگر اتحاد و انسجام داشته باشید تا بتوانید در برابر صهیونیست‌ها، وهابیت، آمریکا و انگلیس که با خرج سرمایه‌های ملی تمرکزشان را بر نابودی اسلام قرار داده‌اند، بایستید و رسالت ما نیز بهره‌گیری از توان و ظرفیت در صیانت از حوزه‌هاست.

وی با اشاره به‌ضرورت حفظ انقلاب در حوزه‌های علمیه، از علمای برجسته خواست تا در زمینهٔ صیانت از انقلاب اسلامی اتاق فکر‌هایی با محوریت انقلابی‌گری حوزه بر اساس رهنمود‌های مقام معظم رهبری تشکیل دهند.

آیت‌الله نوری همدانی بابیان اینکه نقش روحانیت و اثرگذاری آنان در جامعه پیرامونی بیشتر است، چراکه روحانیت ادامه‌دهنده مسیر انبیا و اولیای الهی هستند، بیان کرد: در حوزه‌های علمیه باید اهتمام خاصی به اخلاق وجود داشته باشد و تدریس آن نیز بر عهده کسانی گذاشته شود که ازلحاظ و جنبه روش، منش، فکر، فرهنگ و سوابق دارای تخلق اخلاقی باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.