دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران گفت: در حال حاضر ۵۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مدیریت بحران به جمعیت هلال احمر اختصاص یافته که پیگیری‌های لازم برای تخصیص اعتبارات استانی در دستور کار قرار دارد.

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مدیریت بحران به جمعیت هلال احمر

به گزارش قدس آنلاین، مسعود امامی‌یگانه بعد از ظهر امروز در نشست مشترک با روسای هلال احمر شهرستان‌های تابع استان اردبیل اظهار داشت:  در حال حاضر ۵۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مدیریت بحران به جمعیت هلال احمر اختصاص یافته که پیگیری‌های لازم برای تخصیص اعتبارات استانی در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم از این طریق شاهد توسعه پایگاه‌های امداد و نجات باشیم.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران گفت: همکاری و مشارکت دستگاه‌های امدادی با هدف مدیریت بحران در مواقع احتمالی موضوعی است که هم‌اکنون با جدیت و اهتمام ویژه در دستور کار قرار دارد و امیدواریم با هماهنگی‌ها و اقدامات انجام یافته بتوانیم مشکلات را در این زمینه به حداقل برسانیم.

امامی‌یگانه بیان کرد: انتظار ما از مسئولان این است که بدون هماهنگی و تداخل در مسئولیت‌هایی که در حیطه دیگران است در ارتباط با اقدامات مقابله‌ای با حوادث احتمالی اقدامی نکنند تا بتوانیم از این طریق به تمامی اهداف خود دست یافته و شاهد تحقق آن‌ها باشیم.

وی تصریح کرد: ارائه آموزش‌های لازم توسط جمعیت هلال احمر به اقشار مختلف مردم و به ویژه دانش‌آموزان از دیگر اقداماتی است که هم‌اکنون در دستور کار قرار داده شده و نیاز است در این زمینه تمامی دستگاه‌ها برای تربیت نیروهای متخصص و کاردان اهتمام و جدیت ویژه‌ای داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استاندار اردبیل گفت: یکی دیگر از مواردی که برای پیشگیری از حوادث احتمالی در دستور کار قرار دارد نظارت برساخت و ساز است که با محوریت رعایت هرچه بیشتر اصول فنی و استفاده از مصالح استاندارد انجام می‌شود و نیاز است که ایمنی به عنوان یک اصل مهم و اساسی اولویت شهروندان در انتخاب مسکن باشد.

امامی یگانه افزود: اجرای اتصال دیوارهای غیر سازه‌ای به سازه‌ای برای افزایش مقاومت ساختما‌ن‌ها در برابر زلزله از دهم مرداد ماه امسال در تمامی ساختمان‌های جدیدالاحداث اجباری می‌شود تا بتوانیم از این طریق به تمامی اهداف خود در ارتباط با تامین امنیت ساختمان‌ها و سلامتی مردم دست یابیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.