هرقدر آمریکایی ها لحن تهدیدهایشان برای پیونگ یانگ تندتر می شود، برد موشکی ازمایشات جدید «کیم جونگ اون» هم به تناسب بیشتر می شود. بعد از طی شدن یک فرایند مستمر تنش زا میان کره شمالی و دولت ترامپ که نهایتا منجر به اعمال تحریم های تازه ای برای کره شمالی شد، رهبر کره شمالی موشکی را آزمایش کرد که توان رسیدن به خاک آمریکا را هم داشت. موضوعی که نقطه مهم روابط خصمانه میان دو کشور تلقی می شود.

موشک های سرگردان واشنگتن و پیونگ یانگ به کجا می رسد؟

به گزارش قدس آنلاین، هرقدر آمریکایی ها لحن تهدیدهایشان برای پیونگ یانگ تندتر می شود، برد موشکی ازمایشات جدید «کیم جونگ اون» هم به تناسب بیشتر می شود. بعد از طی شدن یک فرایند مستمر تنش زا میان کره شمالی و دولت ترامپ که نهایتا منجر به اعمال تحریم های تازه ای برای کره شمالی شد، رهبر کره شمالی موشکی را آزمایش کرد که توان رسیدن به خاک آمریکا را هم داشت. موضوعی که نقطه مهم روابط خصمانه میان دو کشور تلقی می شود.  

آزمایش موشک قاره پیمای آمریکا

در همین رابطه روز گذشته نیز آمریکایی ها در یک آزمایش موشکی و در پاسخ به پیونگ یانگ موشکی قاره پیما آزمایش کردند. به گفته مقام آمریکایی پرتاب موشک «مینیتمن ۳» ساعت ۲ بامداد از پایگاه نیروی هوایی «وندنبرگ» در شهر «لامپوک»، ایالت کالیفرنیا صورت گرفت.نیروی هوایی ارتش آمریکا در طول تاریخ اقدام به آزمایش ۲۹۹ فروند موشک بالستیک «مینیتمن ۳» کرده است. فرماندهی نیروی هوایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد این آزمایش به منظور آزمودن «آمادگی، اثربخشی و دقت» این سامانه تسلیحاتی انجام شده است.

این آزمایش در شرایطی انجام شده که بعد از اقدام کره شمالی در انجام دومین آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیما تنش‌ها میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ به طرز بی‌سابقه‌ای شدت گرفته است.وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه ادعا کرده بود «سطوح غیرمعمول و بی‌سابقه‌ای» از فعالیت زیردریایی‌های کره شمالی و شواهدی از «آزمایش خروج سرد» موشک توسط این کشور را رد یابی کرده است.

گراهام: ترامپ به من گفت حاضر است به کره شمالی حمله کند

اما در میان تمام این تنش ها نقل قولی که یکی از چهره های نزدیک به ترامپ رسانه ای کرد توجه همه کارشناسان را به خود جلب کرد، «لیندسی گراهام» جمهوری‌خواه آمریکایی می‌گوید «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا حاضر است برای متوقف کردن قابلیت اتمی کره‌شمالی، با این کشور وارد جنگ شود.گراهام که در برنامه «تودی شو» شبکه «ان‌بی‌سی» صحبت می‌کرد، گفت: «گزینه نظامی برای تخریب برنامه هسته‌ای کره شمالی و خود کره شمالی وجود دارد».وی ادامه داد: «او (ترامپ) قصد ندارد که اجازه دهد که این مرد دیوانه (کیم جونگ اون) موشکی داشته باشد که بتواند به آمریکا برسد».گراهام ادامه داد: «اگر قرار باشد جنگی برای متوقف کردن او (کیم جونگ اون) وجود داشته باشد، این جنگ آنجا (در کره شمالی) خواهد بود. اگر قرار باشد هزاران نفر کشته شوند، در آنجا این تعداد کشته می‌شوند»دفتر مطبوعاتی گراهام تأیید کرد که این سناتور در واقع جزئیات مکالمه‌ای که با ترامپ داشته است را مطرح کرده است.بنا به گفته گراهام، رئیس‌جمهور ترامپ «خواستار جنگ نیست»، اما اگر لازم باشد حاضر است وارد جنگی شود که می‌تواند میلیون‌ها نفر را به کشتن دهد.

تیلرسون: آمریکا خواهان گفتگو با کره شمالی است

«رکس تیلرسون» وزیرخارجه آمریکا، اما در نشست خبری روز گذشته خود مدعی شد که آمریکا درصدد سرنگونی دولت کره شمالی نیست و تمایل دارد که در مورد برخی نقطه نظرات با مقامات پیونگ یانگ گفتگو نماید.وزیر امور خارجه آمریکا خطاب به خبرنگاران حاضر در ساختمان وزارت خارجه این کشور مدعی شد: «ما [آمریکا] درصدد تغییر رژیم [در کره شمالی] نیستیم، ما به دنبال فروپاشی رژیم نیستیم، ما خواهان اتحاد مجدد و شتابان در شبه جزیره کره نیستیم، ما در جستجوی عذر و بهانه ای برای اعزام نیروهای نظامی خود به مدار ۳۸ درجه شمالی نیستیم».وی در ادامه خطاب به مقامات کره شمالی ادعا کرد: «ما دشمن شما نیستیم ... اما شما ما را با تهدیدی غیرقابل قبول مواجه ساخته اید و ما باید واکنش نشان دهیم. و امیدواریم که در برخی موارد آنها این موضوع را درک کنند که ما می خواهیم با آنان بر سر میز مذاکره نشسته و گفتگو کنیم».

آنچه از رفتار نظامی و دیپلماتیک آمریکایی ها برداشت می شود، نشانه های بازی دو گانه ای دارد که در صدد عقب راندن پیونگ یانگ در این رجزخوانی موشکی است. آمریکایی ها به خوبی می دانند که امنیت پایدار خاک کشورشان می تواند به سادگی و با دستور حمله موشکی «کیم جونگ اون» به خطر بیافتد اما در تلاشند برای جلوگیری از این اتفاق به گونه ای رفتار کنند تا هیمنه تاریخی شان کمتر خدشه دار شود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.