یزد - استاندار یزد با بیان اینکه یکی از ضعف‌های مشهود در مسئله آموزش عدم مهارت در نیروی‌های تحصیل‌کرده است، گفت: آموزش‌های مهارتی نه‌تنها برای دانش آموزان بلکه در تمامی ارگان‌ها و نهادها باید موردتوجه قرار گیرد.

ضعف در آموزش سبب نبود مهارت در میان تحصیل کردگان شده است

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد میرمحمدی شامگاه چهارشنبه در دیدار با مدیران سازمان فنی و حرفه‌ای استان بابیان اهمیت توجه به آموزش‌های مهارتی اظهارداشت: فنی و حرفه‌ای مکانی مناسب برای ایجاد بسترهای لازم اشتغال‌زایی برای جوانان بخصوص افراد جویای کار است.

وی افزود: بیش از ۴۰۰ رشته آموزشی در مجموعه فنی و حرفه‌ای وجود دارد و مهم‌تر از کمیت رشته‌های موجود، کیفیت خروجی این رشته‌ها است ما باید شاهد آثار ملموس این آموزش‌ها در سطح جامعه و بازار باشیم.

میرمحمدی با اشاره به گسترش مشاغل صنایع‌دستی و سنتی گفت: بعضاً بسیاری از این مشاغل طی سال‌های قبل با عدم توجه روبرو بوده ولی در سال‌های اخیر با آموزش و توجه مخاطبین به سطح جامعه بازگشته و حتی به‌عنوان شغل خانگی رونق یافته و مورد استقبال بازار هم قرارگرفته است.

استاندار با اشاره به وضعیت تأسف‌بار کسب مشاغل مهارتی توسط اتباع و مهاجرین در استان، تصریح کرد: مشاغلی که توسط فنی و حرفه‌ای آموزش داده می‌شود توسط اتباع و مهاجرین اشغال می‌شود و ضرورت دارد در کنار آموزش‌های مهارتی سعی کنیم وجدان کاری و اعتقاد به کار را بالا ببریم و در بین افراد افزایش دهیم تا سطح کارآمدی نیروهای بومی افزایش یابد.

میرمحمدی  با اشاره به لزوم ارتباط فنی و حرفه‌ای با سازمان‌های مرتبط باکار گفت: لازم است برنامه‌ای مدون برای تقویت ارتباط بخش‌هایی چون صنایع و کشاورزی وجود داشته باشد تا از کارآموزان جوان سازمان فنی و حرفه‌ای بهره گرفته شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.