خرم آباد- مدیرصندوق کارآفرینی امید لرستان گفت: لرستان در همه شاخص های صندوق در بین استان های کشور در سال ۹۵ رتبه دوم را کسب کرده است.

لرستان دومین استان برتر کشور در تمام حوزه های صندوق کارآفرینی امید

 سید هادی طاهری در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: براساس رویکرد جدید حمایت از کسب وکارهای خرد بازار محور با روش تامین مالی خرد و همچنین وظایف مهم و مغفول مانده در زنجیره حمایت های دولتی از تولید در بخش خصوصی بر عهده « صندوق کارآفرینی امید» است.

ایشان در ادامه این مصاحبه به عملکرد چهار ساله صندوق کارآفرینی امید و مدیریت ۱۵ماه گذشته خود در استان پرداخت وگفت: باتلاش همکارانم در صندوق، پیگیری های دلسوزانه وشبانه روزی  بازوند استاندار و پشتیبانی های بی دریغ دکتر نورالله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی کشور خوشبختانه اقدامات خوب و نوید بخشی در استان صورت گرفته، به طوری که لرستان در همه شاخص های صندوق دربین استان های کشور در سال ۹۵ رتبه دوم را کسب کرده است.

مدیرصندوق کارآفرینی امید لرستان بابیان اینکه امیدوارم صندوق کارآفرینی امید سهم قابل توجهی در شکوفایی اقتصاد استان داشته باشد، اظهارکرد: براساس آمار ومستندات ارائه شده اعتبارات خوبی به استان داده شده است.

طاهری فعالیت های صندوق کارآفرینی امید دربخش اقتصادی را قابل دفاع و امید آفرین دانست و تصریح کرد: در یک سال گذشته یک هزار و ۲۳۷ فقره تسهیلات ازدواج وضروری به مبلغ۱۱۷میلیارد ریال به زوجهای جوان پرداخت شده، این در حالی است که از ابتدای دولت دکتر روحانی تا امروز مبلغ ۴۰۰میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال در قالب هفت هزار و ۲۶۲ فقره تسهیلات ازدواج وضروری پرداخت شده است.

وی لرستان را درپرداخت وام ازدواج براساس ارزیابی های صندوق کارآفرینی امیدکشور، پنجمین استان کشور اعلام کرد و گفت: صندوق کارآفرینی امیداستان لرستان پس از بانک ملی رتبه دوم را در پرداخت وام ازدواج کسب کرده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان، تسهیلات پرداختی سال گذشته در بخش کشاورزی را ۴۸۴ فقره به مبلغ بیش از ۱۳۶ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در چهارسال گذشته و در دولت تدبیر وامید تا به حال ۳۹۱ میلیاردو ۹۰۸ میلیون ریال درقالب یک هزار و۷۲۵ فقره تسهیلات پرداخت شده است.

طاهری به تسهیلات پرداختی دربخش صنعت پرداخت وتصریح کرد: ۲۴۴میلیارد و۷۰میلیون ریال درقالب دوهزار و ۹۸ فقره تسهیلات درسال ۱۳۹۵ به صنعتگران وفعالان حوزه صنعت پرداخت شده، این درحالی است که طی چهارسال گذشته سه هزارو ۹۵۷فقره تسهیلات به ارزش ۴۹۴ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

ایشان ازپرداخت ۲۲۷ میلیارد و ۷۲۸ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده به ۸۹۶ فقره پرونده دربخش خدمات خبرداد و گفت: از ابتدای دولت تدبیر وامید در اول شهریور۱۳۹۲ تا ۳۱تیرماه ۱۳۹۶ مبلغ ۷۶۲ میلیارد و ۷۰۲ میلیون ریال تسهیلات درقالب چهارهزار و ۱۲۵ فقره پرونده پرداخت شده است. وی کل مبلغ تسهیلات ارائه شده به هم استانی های متقاضی را در همه بخش ها طی چهارسال گذشته دو هزار و ۵۰ میلیارد ریال در قالب ۱۷ هزار و ۶۹ فقره تسهیلات اعلام کرد.

مدیرصندوق کارآفرینی امید لرستان ازپیشرفت۹۸درصدی تجهیز منابع مالی استان اشاره کردو افزود: خوشبختانه در این بخش لرستان رتبه چهارم کشور را کسب کرده است.

طاهری بابیان اینکه لرستان در بخش وصول مطالبات رتبه دهم ویکی از استان های موفق کشوراست تصریح کرد: علی رغم اینکه لرستان جزء استان های کمتر توسعه یافته است که سرانه درآمد مردمش بسیارکمتر ازسرانه درآمد استان های برخوردار می باشد و آمار بالای بیکاران آن موید این موضوع است لکن همزمان با اخذ اعتبارات بیشتر وپرداخت تسهیلات به جوانان جویای کار، دغدغه بازگشت تسهیلات پرداختی به عنوان مراقبت و حفاظت از بیت المال در دستور کار این صندوق قرار گرفت تا با بازگشت سرمایه، همان پول باردیگر درچرخه اقتصاد و درقالب تسهیلات اشتغالزایی و ازدواج در اختیارسایر جوانان بیکار هم استانی قرارگیرد که خوشبختانه گامهای خوبی دراین زمینه برداشته شده است.

وی ازپرونده های راکد وتعیین تکلیف نشده به عنوان یک اصل مغفول و بر زمین مانده درحوزه حقوقی صندوق نام برد و یادآورشد: با احساس مسئولیت و ادای دین به هم استانی ها و همچنین کشور عزیزمان ایران ودغدغه برگشت بیت المال به صندوق ، پرونده ها یی در این خصوص تعیین تکلیف و جهت بازگشت تسهیلات پرداختی به مراجع قضایی ارسال شده است.

ایشان باقدردانی از همکاری خوب وقابل تحسین دستگاه قضایی استان گفت: باتعاملی که بین دستگاه قضایی و صندوق کارآفرینی امید استان ایجادشده خوشبختانه شاهد وصول مطالبات بر زمین مانده و برگشت سرمایه هستیم به طوری که لرستان دربخش وصول مطالبات دربین استان های سراسر کشور رتبه برتر را کسب کرده است.

طاهری کسب این موفقیت را مرهون حمایت و قاطعیت دستگاه قضایی ازصندوق کارآفرینی امید دانست.

وی بابیان اینکه لرستان دربین استان های غرب کشوررتبه اول پرداخت تسهیلات را به خود اختصاص داده است عنوان کرد: نقش ارزنده مهندس بازوند استاندار دلسوز و دکتر نورالله زاده مدیرعامل ارزشمند صندوق کارآفرینی امید کشور بر کسی پوشیده نیست که از همین تریبون وبه نمایندگی از دریافت کنندگان تسهیلات وکارکنان صندوق کارآفرینی امید لرستان از این دو مدیر دلسوز ومتعهد قدردانی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.