یزد - سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی استان یزد گفت: در راستای اجرای برنامه های گرامیداشت دهه کرامت، طی مراسمی در مسجد تاریخی فرط از خادمین حرم رضوی استقبال شد.

مسجد فرط یزد میزبان خادمین امام رضا (ع) در دهه کرامت شد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا نصیری با بیان این خبر اظهارداشت: دهه کرامت فرصت نابی برای ترویج سیره و فرهنگ اهل بیت (ع) و تکریم مقام ولایت فراهم شده می شود از این رو با توجه به پتانسیل های خوب دارالعباده یزد در زمینه مذهبی از جمله قدمگاه آقا علی ابن موسی الرضا (ع) و همچنین در راستای ترویج گردشگری مذهبی و معنوی استان برنامه های خاصی ویژه این دهه توسط این اداره کل و کمیته گردشگری مذهبی ـ معنوی استان برنامه ریزی و اجرا می شود.

وی دهه کرامت را یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفاهای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر دانست و افزود: دهه کرامت از جمله مناسبت های مهم است که باید دست اندرکاران فرهنگی برای تبیین و ترویج منش و شخصیت امامان معصوم (ع) از امکانات فرهنگی و مذهبی استفاده کنند.

نصیری تصریح کرد: مسجد تاریخی فرط از جمله بناهای شاخص مذهبی یزد به شمار می آید که دیرینه تاریخی قابل توجهی دارد و دارای سبک معماری ویژه قرن‌های صدر اسلام بوده و الگوهای معین صحن و ایوان را در خود نشان می‌دهد معماری این مسجد کاملاً همگون با شرایط اقلیمی منطقه وقوع آن است و مصالح مصرفی در بخش قدیمی این مسجد خشت و گل بوده و تزئینات ساده‌ای دارد در بخش‌های بازسازی شده می‌توان تماماً آجر، ملات ریگ و آهک و تزئینات گچ همراه با قاب بندی‌های متناسب را مشاهده کرد.

معاون میراث خاطر نشان ساخت: این بنای تاریخی و مذهبی که برای مردم استان دارای ارزش و اهمیت فراوانی است توسط این اداره کل حفظ و نگهداری می شود و امیدواریم باتوجه به ثبت بافت تاریخی شهر یزد، برنامه ریزی و اجرای این گونه مراسمات آیینی، ورود گردشگران و مسافران زیادی را به شهر ما به خصوص به این منطقه از بافت تاریخی به همراه داشته باشد و شهر تاریخی ما بیش از پیش به ایرانیان و جهانیان شناسانده شود.

وی افزود: بنای مسجد فرط در سال ۱۳۷۵ با شماره ثبتی ۱۸۲۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و در این مراسم توضیحاتی نیز در خصوص ثبت بافت تاریخی یزد توسط یکی از کارشناسان پایگاه شهر تاریخی یزد به مردم ارائه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.