در بیست و سومین روز از تجاوز اسرائیل به لبنان در سال ۲۰۰۶ میلادی، دبیرکل حزب‌الله تهدید کرد که در صورت حمله اسرائیل به بیروت، مقاومت تل‌آویو را هدف قرار خواهد داد.

سالگرد جنگ ۳۳روزه، روز بیست‌وسوم...وقتی تهدیدهای نصرالله معادلات جنگ را بر هم زد

به گزارش قدس آنلاین، در بیست و دومین روز از جنگ ۳۳ روزه، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان با تهدید به حمله به تل‌آویو در صورت بمباران بیروت از سوی رژیم صهیونیستی، معادله جدیدی رقم زد.

در روز سوم آگوست سال ۲۰۰۶ میلادی، مقاومت اسلامی با شلیک بی وقفه ۱۵۰ موشک به شهرک‌های صهیونیست‌نشین که در کمتر از یکساعت صورت گرفت، توانایی‌های نظامی خود را به رخ دشمن کشید. مقاومت همچنین با بیش از ۱۵۰ موشک، مواضع مراکز تجمع و مراکز حساس دشمن صهیونیستی را در هم کوبید که بر اساس اعتراف این رژیم ۸ شهرک‌نشین در پی این حملات به هلاکت رسیده و ده‌ها نفر نیز زخمی شدند.

رزمندگان مقاومت نیز حملات تیپ کماندوهای رژیم صهیونیستی که قصد پیشروی در محورهای عیتاالشعب، شیحین و الجبین را داشتند خنثی کردند. در پی این عملیات، ۶ دستگاه تانک مرکاوای دشمن منهدم شد و ۴ نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند.

اما سید حسن نصرالله با بیان اینکه در صورت حمله دشمن صهیونیستی به بیروت، مقاومت تل‌آویو را هدف قرار می‌دهد معادله جدیدی را رقم زد.

دبیرکل حزب‌الله طی سخنانی که از طریق شبکه المنار و رادیوی النور پخش شد گفت: حمله اسرائیل به بیروت یعنی اینکه مقاومت با حمله به تل‌آویو به آن واکنش نشان خواهد داد.

نصرالله جرج بوش و دولت وی را مسئول کشتارهای لبنان داسنت و از ملت لبنان خواست که بعد از پایان جنگ این کشتارها را به یاد بیاورند تا ماهیت ابراز احساسات آمریکا در قبال لبنان را درک کنند.

دبیرکل حزب‌الله هلی‌برن نظامیان صهیونیست در شهر بعلبک را شکستی نظامی توصیف کرد و گفت: لبنان، آمریکا یا اسرائیل یا منطقه‌ای از مناطق خاورمیانه جدید که جرج بوش آن را می‌خواهد نیست.

در بیست و سومین روز از جنگ سی و سه روزه، سازمان کنفرانس اسلامی نشستی فوق‌العاده در کوالالامپور برگزار کرد که هیچ کدام از سران عرب در آن حضور نداشتند. این کنفرانس تجاوزهای اسرائیل به فلسطین و لبنان را محکوم و بر حمایت خود از طرح هفت ماده‌ای دولت لبنان تاکید کرد و خواستار برگزاری کنفرانس صلح در منطقه شد.

در سطح بین‌الملل نیز فرانسه نسخه تعدیل شده پیش‌نویس قطعنامه‌ آتش‌بس در لبنان را تقدیم شورای امنیت کرد. در بند جدید این پیش‌نویس بر ضرورت احترام کامل دو طرف به خط آبی تاکید شده بود. همچنین بر اساس نسخه جدید، اسرائیل می‌بایست نقشه‌ مین‌هایی را که در خاک لبنان کارگزاری کرده بود به سازمان ملل ارائه کند و توافق آتش‌بس سال ۱۹۴۹ میلادی کاملا اجرا شود.

از سوی دیگر تونی بر نخست‌وزیر وقت انگلستان با استفاده آمریکا از فرودگاه‌های انگلیس برای انتقال سلاح به اسرائیل به شرط پیروی واشنگتن از مقررات مربوطه مخالفت نکرد.

هوگوچاوز رئیس‌جمهور وقت ونزئولا نیز سفیر کشورش در تل‌آویو را در اعتراض به کشتارهایی که نظامیان صهیونیست در لبنان مرتکب شدند، فراخواند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.