اصفهان- فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به نقش تأثیرگذار رسانه ها در مأموریت های پلیس، گفت: خبرنگاران دیده بان پلیس هستند که نقش آرامش دهنده اجتماعی، اطمینان خاطر دادن به مردم و روشنگری را برعهده دارند.

خبرنگاران دیده بان پلیس هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار عبدالرضا آقاخانی صبح شنبه در جمع خبرنگاران افزود: نشان دادن محبت و مهربانی پلیس، نشان دهنده هوشمند بودن پلیس، پیشگیری از بروز شایعات در مأموریت های پلیس، روشن کردن سیاست های پلیس در برخورد با جرایم و معرفی توانایی ها و موفقیت های پلیس در ماموریت ها از دیگر موارد یاست که خبرنگاران رسانه ها برای تحقق آنها نقش آفرینی می کنند.

وی تصریح کرد:  ارتقای آموزشرسانه ها پل ارتباطی بین طبقات مختلف مردم با پلیس هستند که برای آرام نگهداشتن فضاهای جامعه در حوادث و اتفاقات، طرح موضوعات اجتماعی و هوشیار کردن پلیس، سوق دادن فکر مردم به سمت و سوی همکاری با پلیس در تلاش هستند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: این نقش ها را شهدای خبرنگار خاصه «شهید صارمی» به خوبی ایفا کرد.

وی در ادامه این نشست خبری به فعالیت های پلیس اصفهان در ۴ ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: برخورد با کانون های جرم، اراذل و اوباش، برخورد با رانندگان متخلف، مبارزه با کالای قاچاق از مهمترین فعالیت های پلیس اصفهان است.

سردار آقاخانی با بیان اینکه در سال گذشته در بخش های مدیریتی، ستادی و فنی، پلیس فتای اصفهان به یگانی توانا در بخش های مختلف تبدیل شده است، افزود: در چهار ماهه نخست سال جاری شاهد افزایش ۲۱ درصدی وقوع جرایم سایبری برای شهروندان و همچنین افزایش کشف ۲۷ درصدی جرایم سایبری بودیم.

وی ادامه داد: در سال جاری کشف جرایم سایبری ۴.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اعلام اینکه در سال جاری۴۰ دستگاه خودرو به ناوگان خودرویی پلیس اضافه شده است، تصریح کرد: امسال۱۰۰ نفر به نیروهای پلیس اصفهان اضافه شده و یگان های در خط نیروی انتظامی تقویت می شوند.

وی یادآور شد: سقف حقوقی کارکنان پلیس ۳ مرحله افزایش یافته است و در آینده نیز برنامه های خوبی برای نیروهای پلیس اجرا می شود.

سردار آقاخانی با اشاره به اینکه در ۴ ماهه اول سال ۹۶ در مجموع میزان کشفیات پلیس آگاهی ۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است، گفت: در این مدت شاهد کاهش  ۹۶ درصدی وقوع قتل و ۹ درصدی کاهش وقوع جرایم خشن بوده ایم.

وی از کشف محموله ۲۰ تنی پیاز قاچاق خبر داد و اظهارکرد: با کشف این محموله که از کشور پاکستان قصد ورود به اصفهان را داشت، ۲ نفر دستگیر و تسلیم مراجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه با اشاره به اجرای طرح سفرهای تابستانه پلیس راهور، اضافه کرد: با اجرای این طرح سامانه کنترل بارنامه به صورت آزمایشی در اصفهان در حال اجرا است و ۱۵۰ تیم گشت در حال کنترل ترافیک و برخورد با تخلفات رانندگی در جاده های استان هستند.

وی یادآور شد: در طرح سفرهای تابستانه پلیس راهور بیش از ۶۰۰ خودرو به دلیل دو تخلف همزمان حادثه ساز توقیف شده اند و خدمات دهی به بیش از ۳ هزار ناوگان حمل مسافر انجام شده است.

سردار آقاخانی تاکید کرد: در این مدت بیش از ۱۸۰ هزار اتوبوس با سامانه سپهتن کنترل شده و ۷ هزار اتوبوس که تخلف آنها در سامانه سپهتن ثبت شده بود، برخورد قانونی شدند.

وی خاطرنشان کرد: در ۴۰ روز طرح تابستانه کاهش ۴ درصدی متوفیان ناشی از حوادث جاده ای را نسبت به زمان مشابه سال قبل شاهد بوده ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.