مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد جمکران از برگزاری اجلاسیه نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام در کربلای معلا خبر داد.

اجلاسیه نمایندگان اعتاب مقدسه جهان اسلام در «کربلا» برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین،  حجت الاسلام حسین آبادی،  مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد جمکران درباره برگزاری اجلاسیه نمایندگان اعتاب مقدسه جهان اسلام در کربلای معلا گفت: حدود دو سال قبل تمام تولیت‌های اعتاب مقدسه جهان اسلام در آستان قدس رضوی گرد هم آمدند تا بر سر تعاملات و هم‌فزایی علمی و فرهنگی مذاکره کنند. لذا اولین اجلاسیه اعتاب مقدس جهان اسلام مصادف با میلاد با سعادت امام رضا(ع) در آستان قدس رضوی و اجلاسیه دوم همزمان با ایام میلاد امام حسین(ع) در عتبه حسینیه برگزار شد و قرار است اجلاسیه سوم سال آینده و همزمان با میلاد امام جواد(ع) در کاظمین برگزار شود.  

وی افزود: بین اجلاسیه کربلا و کاظمین، نمایندگان اعتاب مقدسه جهان اسلام سه اجلاسیه برگزار می‌کنند تا مقدمات مذاکرات و تفاهم‌نامه‌های اجلاسیه سوم در کاظمین صورت گیرد. در اولین اجلاسیه نمایندگان که قرار است در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته در کربلای معلا برگزار شود،  بنده به همراه حاج آقای صدوقی، معاونت فرهنگی و حجت‌الاسلام هاشمی‌زاده مدیر روابط عمومی مسجد مقدس جمکران به نمایندگی از مسجد مقدس حضور خواهیم یافت.  

مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد جمکران درباره مفاد این اجلاسیه گفت: در این اجلاسیه قرار است درباره ۵ بند اول بیانیه اجلاسیه دوم تولیت‌های اعتاب مقدسه که در کربلا برگزار شد، مذاکراتی صورت گیرد. مباحث ۵ بند اول این بیانیه درباره کرامت زائر و خدمات حقوقی و قانونی زائران است.   

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.