معاون رئیس جمعیت هلال احمر شهر رقه سوریه اعلام کرد ائتلاف موسوم به ائتلاف ضد داعش با بمب‌های فسفری ، بخش‌های مختلف یک بیمارستان در این شهر را هدف قرار داده است.

حمله ائتلاف بین‌المللی به بیمارستانی در رقه با بمب‌های فسفری

به گزارش قدس آنلاین، «دینا الاسعد» معاون رئیس جمعیت هلال احمر شهر رقه در شمال سوریه اعلام کرد جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی موسوم به ائتلاف ضد داعش پنجشنبه گذشته بیمارستان دولتی شهر رقه را با بمب‌هاب فسفری هدف قرار دادند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، ‌ الاسعد که خودش اکنون در رقه زندگی می‌کند، گفت این بیمارستان همچنین هدف ۲۰ خمپاره قرار گرفت که به ژنراتورهای برق، خودروهای بیمارستان و بخش های داخل ساختمان برخورد کرد.

معاون رئیس جمعیت هلال احمر شهر رقه تصریح کرد این بیمارستان به ۱۰۰ هزار نفر در این شهر خدمات ارائه می‌دهد و داعش برای تروریست‌های خود بیمارستانی مخصوص دارد و عناصر داعش در این بیمارستان، معالجه نمی‌شوند.

ائتلاف ضد داعش در نهم ماه گذشته (جولای) نیز از بمب‌های فسفری و ممنوع بین‌المللی در بخش غربی رقه استفاده کرد که طی آن ۱۷ غیرنظامی کشته شدند.

الاسعد در ادامه تاکید کرد: آنچه رقه شاهد آن است، آزادسازی نیست بلکه تخریب است. اکنون نه مدرسه، نه مسجد و نه حتی نانوایی و ساختمان دولتی باقی نمانده و همه تخریب شده‌اند. چاه‌های آبی که بعد از قطع لوله آب اصلی شهر از فرات، آب غیرنظامیان را تامین می‌کند در حال بمباران شدن هستند و اکنون در کل شهر تنها دو نانوایی باقی مانده است.

این مقام سوری سپس از سازمان‌های بین‌المللی و سازمان ملل درخواست کرد برای توقف حملات ائتلاف بین‌المللی و نیروهای سوریه دمکراتیک (قسد) به زیرساخت‌ها و خدمات عمومی وارد عمل شوند.

«فواز العساف» رئیس هلال احمر رقه هم اعلام کرد ائتلاف بین‌المللی و نیروهای سوریه دمکراتیک سیاست سرزمین سوخته را در پیش گرفته‌اند و تا کنون بیش از ۶۵ عدد از تاسیسات دولتی را نابود کرده‌اندکه مهمترین آنها کارخانه شکر به عنوان مهمترین تاسیسات اقتصادی در رقه است.

وی نیز تاکید کرد ائتلاف بین‌المللی  به صورت کورکورانه به مدارس، نانوایی‌ها، بازارها و غیره حمله می‌کند و بازارها خالی از مشتری و کالا شده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.