مراسم تحلیف رئیس‌جمهور دولت دوازدهم جمهوری اسلامی ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی داشت و برخی از شبکه‌های عربی این مراسم را به طور مستقیم پخش کردند.

بازتاب مراسم تحلیف روحانی در رسانه‌های عربی

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری بغداد تایمز در این باره نوشت: روحانی با حضور تعداد زیادی از رهبران و روسای کشورهای مختلف سوگند یاد کرد.

بی‌بی‌سی عربی نیز تصریح کرد که ۱۰۰ هیات خارجی در مراسم تحلیف دومین دوره ریاست جمهوری روحانی شرکت کردند.

المیادین نوشت: روحانی سوگند به یاد آورد و در این مراسم گفت که هر کس بخواهد توافق هسته‌ای را پاره کند به زندگی سیاسی خود پایان داده است.

اسپوتنیک عربی با اشاره به حضور نمایندگان کشورهای مختلف در مراسم تحلیف رییس جمهور ایران نوشت: روحانی در مجلس ایران و با حضور ده‌ها نماینده از کشورهای هم‌پیمان و دوست ایران سوگند یاد کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز در این باره نوشت: حسن روحانی برای دومین دوره ریاست جمهوری خود و با حضور عماد خمیس نخست‌وزیر سوریه و نماینده بشار اسد، روسای جمهور ۸ کشور، روسای پارلمان ۱۹ کشور مختلف و ۹۲ هیات بین‌المللی بلندپایه سوگند یاد کرد.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) هم با پوشش خبری مراسم تحلیف رییس دولت دوازدهم ایران در این باره نوشت: حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران عصر امروز شنبه در مجلس شورای اسلامی ایران و با حضور ۱۲۰۰ شخصیت ایرانی و خارجی سوگند یاد کرد.
 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.