مسکو تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم معاون وزیر انرژی روسیه و چند شرکت روسی را سیاسی کاری و غیرقانونی خواند.

واکنش مسکو به تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه مقامات روس

به گزارش قدس آنلاین، مسکو تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم معاون وزیر انرژی روسیه و چند شرکت روسی را «سیاسی‌کاری و غیرقانونی» خواند.

اتحادیه اروپا روز جمعه به خاطر تحویل توربین‌های گازی شرکت زیمنس به شبه‌جزیره کریمه، تحریم های جدیدی علیه این کشور وضع کرد. اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۴ پس از الحاق شبه‌ جزیره کریمه رشته‌ تحریم هایی علیه این کشور وضع کرده بود.

اتحادیه اروپا می‌گوید تحریم های جدید، به خاطر نقض تحریم های قبلی وضع شده است. این اتحادیه پس از الحاق کریمه به روسیه، داد و ستد و سرمایه‌گذاری در این منطقه را مشمول تحریم های خود قرار داد.

شرکت زیمنس آلمان می‌گوید شواهدی در اختیار دارد که نشان می‌دهد همه ۴ توربینی که برای طرحی در جنوب روسیه به این کشور تحویل داده شده بود، به کریمه منتقل شده است.

آندری چرزوف، معاون وزیر انرژی، به همراه ۲ تن دیگر و ۳ شرکت روسی که در که گفته می‌شود در این انتقال نقش داشته‌اند در لیست سیاه اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند.

تا پیش از این ۱۵۰ شخص حقیقی و ۳۷ مؤسسه روسی به خاطر مناقشه اوکراین در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار داشتند.

برای اعمال تحریم سیاسی و اقتصادی همه ۲۸ عضو این اتحادیه باید به آن رای مثبت دهند، و آن طور که یک منبع آگاه به رویترز گفته است به خاطر مخالفت ایتالیا، شخص چهارم در تحریم های پیشنهادی در نسخه نهایی حذف شد.

رویترز به نقل ازدیپلمات‌ها در بروکسل می‌افزاید شخص چهارم که از مقام‌های وزارت انرژی روسیه است، با ایتالیا همکاری مستقیم دارد و از این رو با مخالفت رم مواجه شد.

روز شنبه در واکنش به این تحریم ها وزارت انرژی روسیه با صدور بیانیه‌ای گفت: «مداخله در مناقشه میان دو شرکت تجاری، نقض هنجارهای قانونی بین‌المللی است. وزارت انرژی روسیه، تردیدی ندارد که اتحادیه اروپا تنها به‌خاطر اغراض سیاسی این تصمیم را گرفته است».

روز جمعه نیز وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «مسئولیت این تصمیم (تحریم)، از جمله هزینه‌های احتمالی برای زیمنس و دیگر شرکت‌های آلمانی و اروپایی که در روسیه کار می‌کنند، همگی بر عهده اتحادیه اروپا و دولت آلمان است».

از سوی دیگر، در حالی که اتحادیه اروپا بر سر اوکراین تحریم هایی علیه روسیه وضع کرده، به خاطر تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه، واشنگتن را به مقابله‌ به‌ مثل تهدید کرده است.

کنگره آمریکا به تازگی علیه روسیه به خاطر آنچه دخالت در انتخابات آمریکا گفته شد، تحریم‌هایی وضع کرد که به‌ویژه صنعت انرژی این کشور را هدف گرفته است. این تحریم ها شرکت‌های اروپا را که در روسیه سرمایه‌گذاری کرده‌اند، در خطر تحریم های آمریکا قرار می‌دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.