توسعه خطوط مترو در غربی ترین نقطه تهران امکان سنجی شد.

بررسی امکان سنجی توسعه خطوط مترو در غربی ترین نقطه تهران

به گزارش قدس آنلاین، جمال بافرانی با اشاره به مطالعات اولیه برای انتقال مترو به تهرانسر و منطقه ۲۱ گفت: می‌توان از ادامه خط فرودگاه و ارم سبز این منطقه هم از نعمت مترو استفاده کند.

وی افزود: اما در حال حاضر نیز خوشبختانه در مجاورت و مرز شمالی منطقه ۲۱ که موازی بزرگراه شهید فهمیده مترو صادقیه به کرج عبور می‌کند شهرودان منطقه ۲۱ هم در سه نقطه از خدمات مترو استفاده می‌کنند.

شهردار منطقه ۲۱ توضیح داد: در حال حاضر ایستگاه استادیوم آزادی، چیتگر و وردآورد وجود دارد اما در طولانی مدت و میان مدت در تلاش هستیم مترو به این منطقه برسد.

بررسی امکان سنجی توسعه خطوط مترو در سطح منطقه۲۱

در همین راستا معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه۲۱ از بررسی دقیق و امکان سنجی در زمینه توسعه خطوط مترو در سطح این منطقه به منظور توسعه حمل و نقل ریلی شهری خبر داد.

غلامحسین سلمانی معاون حمل و نقل و ترافیک این منطقه با بیان اینکه توسعه حمل و نقل ریلی شهری در کلانشهرهایی چون تهران از جمله مهم ترین مباحث مدنظر مدیریت شهری کارآمد و نوین امروزی است، گفت: با توجه به اینکه منطقه۲۱ ورودی غربی پایتخت به شمار می آید و شهرک های متعددی را در خود جای داده، جلسه  هم اندیشی مشترکی فی مابین معاونت حمل و نقل و ترافیک این منطقه با رئیس و مشاورین ایرانی و خارجی اداره مهندسی طرف قرارداد با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد.

سلمانی درخصوص اهم موارد مطروحه طی این جلسه هم اندیشی مشترک افزود: با مطالعه و بررسی دقیق ظرفیت های موجود در منطقه۲۱؛ ضمن تبادل اطلاعات مشترک طرفین حاضر در این جلسه، کلیه راهکارهای لازم در راستای توسعه خطوط مترو به سمت غربی ترین نقطه پایتخت مورد نقد و بررسی کارشناسانه قرار گرفت.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه۲۱ در پایان ابراز امیدواری کرد، که نتایج و تصمیمات مثبت این جلسه بتواند گامی موثر جهت بهره مندی مطلوب تر شهروندان ساکن منطقه۲۱ از خدمات حمل و نقل ریلی شهری بردارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.