زاهدان- فرمانده مرزبانی سیستان وبلوچستان از ناکامی قاچاقچیان و کشف بیش از یک تن و ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر ومقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات در دو عملیات جداگانه توسط مرزبانان استان خبر داد.

۱۳۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در مرزهای سیستان و بلوچستان کشف شد

به گزارش قدس آنلاین به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان، سردار سعید کمیلی اظهار داشت: مرزداران این فرماندهی مستقر در یگان‌های مرزی تابعه با ایمانی راسخ و چشمانی بیدار، همواره به عنوان یک مانع مستحکم در برابر متجاوزان، اشرار و قاچاقچیان، سبب ثبات امنیت و آرامش در مرزهای جنوب شرق کشور هستند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان افزود: مرزداران گروهان مرزی زهک جمعی هنگ مرزی زابل با اشراف اطلاعاتی و بهره‌گیری از تجهیزات فنی از نزدیک شدن تعدادی قاچاقچی مواد مخدر به سمت دیوارهای انسداد فیزیکی مرز برای انتقال محموله خود به داخل کشور آگاه شدند که بلافاصله مقابله با سوداگران مرگ در دستور کار ماموران قرار گرفت و شناسایی شدند.

وی تصریح کرد: قاچاقچیان که با واکنش به موقع مرزداران، خود را در تنگنا و محاصره نیروهای عملیاتی مرزبانی دیدند اقدام به تیراندازی به سوی ماموران کردند که سرانجام مرزداران با پاسخی کوبنده آن‌ها را مجبور به عقب‌نشینی کردند. سوداگران مرگ با توجه به نداشتن توان رویایی با آتش پرحجم مرزداران، با رها کردن محموله و با استفاده از تاریکی شب به سمت خاک افغانستان متواری شدند.

کمیلی خاطرنشان کرد: مرزداران در این عملیات موفق شدند ضمن کشف انواع کالاهای قاچاق، مقدار ۷۲۲ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک، ۷۰ کیلوگرم هروئین، ۷ کیلو و ۹۰۰ گرم کراک، ۲ کیلو و ۸۰۰ گرم شیشه جمعاً به وزن ۸۱۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر و مقادیر قابل توجهی مهمات را کشف و ضبط کنند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از اجرای یک عملیات موفقیت‌آمیز دیگر توسط مرزداران هنگ مرزی زابل خبر داد و گفت: مرزداران گروهان احتیاط در منطقه بش دلبر در عملیاتی دیگر موفق شدند با اشراف اطلاعاتی و استفاده از تجهیزات فنی از تحرک قاچاقچیان در نوار مرزی آگاه و بلافاصله با حضور در محل و برخورد سریع و قاطع سوداگران مرگ را مجبور به عقب‌نشینی کرده و در پاکسازی محل مقدار ۵۰۳ کیلوگرم تریاک، یک قبضه سلاح کلاشینکف و مقادیر قابل توجهی مهمات مربوطه که به طرز ماهرانه‌ای زیر درخت‌های گز مخفی شده بود را کشف کنند.

کمیلی با بیان اینکه شناسایی و دستگیری متهمان این ۲ پرونده در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: امروز مرزنشینان بیش از گذشته همراه و همسو با نیروهای مرزبانی هستند و سوداگران مرگ، قاچاقچیان و متجاوزان بدانند مرزنشینان و مرزداران با وحدت و اعتقاد و ایمان قلبی به حفظ حریم امنیتی مرزهای ایران مقتدرانه با هرگونه تخلف و اقدامات غیرقانونی در مرز مقابله و برخورد خواهند کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.