رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همیشه روابط دوستانه بین ایران و پاکستان وجود داشته و همیشه این روابط پایدار خواهد بود. ما با پاکستان روی روابط راهبردی بلندمدت فکر می کنیم.

لاریجانی: ایران و پاکستان روی روابط راهبردی بلندمدت فکر می کنند

به گزارش قدس آنلاین، علی لاریجانی عصر امروز در نشست خبری مشترک با ربانی رئیس مجلس سنای پاکستان گفت: پاکستان کشور دوست و برادر ما است و اهمیت زیادی در قلمرو سیاست خارجی ایران دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همیشه روابط دوستانه بین ایران و پاکستان وجود داشته و همیشه این روابط پایدار خواهد بود. ما با پاکستان روی روابط راهبردی بلندمدت فکر می کنیم و امروز مذاکرات خوب و بسیار سازنده ای را با مقامات این کشور داشتیم که محور این مذاکرات درباره ارتقای روابط اقتصادی دو کشور و رفع برخی از موانع در این زمینه بود.

وی تصریح کرد: درباره همکاری در زمینه های مختلف از جمله انرژی، مبارزه با تروریسم در منطقه مذاکرات انجام شد.

لاریجانی درخصوص همکاری های پارلمانی بین ایران و پاکستان گفت: خوشبختانه همکاری های بسیار نزدیکی در مجامع بین المللی بین دو کشور وجود دارد و آقای ربانی پیشنهاد دادند که تفاهم نامه ای بین دو پارلمان منعقد شود تا بخش های مختلف پارلمان های دو کشور با هم همکاری داشته باشند که این پیشنهاد مورد استقبال ما نیز است.

رئیس قوه مقننه کشورمان با قدردانی از حضور رئیس مجلس سنای پاکستان در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران افزود: به آقای ربانی نیز تبریک می گویم به دلیل اینکه در پاکستان نیز مراسم تحلیف نخست وزیر جدید این کشور برگزار شد و بنده آرزوی توفیق برای دولت جدید پاکستان دارم.

براساس این گزارش ربانی رئیس مجلس سنای پاکستان نیز در این نشست خبری با قدردانی از دعوت جمهوری اسلامی ایران از هیات پاکستانی برای حضور در ایران گفت: گرچه سفر بنده به ایران با کمی تاخیر انجام شد، اما از این بابت خوشحالم که این سفر مصادف شد با حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران.

وی با ابراز خرسندی از حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: همچنان که دکتر لاریجانی بیان داشتند، روابط ایران و پاکستان روابط جدیدی نیست و این روابط یک روابط تاریخی محسوب می شود و ابعاد عمیق فرهنگی و مذهبی دارد و ناشی از مشابهت های دو کشور در مناسبات بین المللی است.

ربانی ادامه داد: دولت پاکستان همیشه این واقعیت را به خاطر دارد که ایران اولین کشوری بود که استقلال پاکستان را به رسمیت شناخت و دولت و ملت پاکستان نیز به نوبه خود در مقاطع مختلف که ایران با سختی ها و تحریم ها روبرو بوده در کنار ایران بوده است.

رئیس مجلس سنای پاکستان افزود: امیدوارم این واقعیت و موضع دولت پاکستان درباره ایران، پایه و ستون همکاری های مشترک باشد و این چهار ستون همکاری در زمینه های پارلمانی، انرژی، اقتصادی و امنیت خواهد بود.

ربانی گفت: این باعث خوشحالی است که دولت های ایران و پاکستان در زمینه های فرهنگی، اقتصادی، انرژی و امنیتی همکاری های خوبی دارند و در طول مذاکرات امروز در خصوص روش هایی برای گسترش همکاری های پارلمانی بحث و گفت وگو شد.

وی با اشاره به همکاری های بسیار خوب ایران و پاکستان افزود: در قالب مجمع همکاری های پارلمانی آسیایی، ایران و پاکستان روابط نزدیکی دارند و امیدوارم در آینده مفاد پیش نویس یادداشت تفاهم همکاری بین پارلمان های پاکستان و ایران نهایی شود که نه تنها این همکاری ها در سطح نمایندگان باشد، بلکه می بایست در سطح دبیرخانه دو کشور نیز گسترش یابد تا از تجارب دو کشور استفاده شود.

رئیس مجلس سنای پاکستان افزود: از میهمان نوازی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران و همچنین دولت و مردم این کشور، تشکر می کنم زیرا میهمان نوازی ایرانی ها به نحوی بود که ما احساس نکردیم خاک پاکستان را ترک کرده ایم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.