خرم آباد-رییس سازمان جهاد کشاورزی گفت: در سال گذشته ایجاد ۴ هزار شغل در بخش کشاورزی داشتیم.

ایجاد ۴ هزار شغل در بخش کشاورزی/ لرستان تنها استان ارائه دهنده طرح اقتصاد مقاومتی در بخش گیاهان دارویی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالرضا بازدار شامگاه یکشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی استان لرستان به عملکرد بخش کشاورزی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵ و ۹۶ پرداخت و اظهار کرد: تولیدات محصولات کشاورزی لرستان در سال گذشته دو میلیون و ۹۹۱ هزار تن با ارزش پنج هزار و ۳۶۴ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: در سال گذشته در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی چهار هزار و ۵۶۷ شغل ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: ایجاد اشتغال برای چهار هزار و ۵۰۰ نفر سهمیه و تعهد جهاد طی سال جاری است که تا پایان سال محقق خواهد شد.

لرستان تنها استان ارائه دهنده طرح اقتصاد مقاومتی در بخش گیاهان دارویی است

بازدار بیان کرد: لرستان تنها استانی است که در کشور در بخش گیاهان دارویی طرح اقتصاد مقاومتی ارائه داده است، ۱۵۰هکتار کشت گیاهان دارویی امسال در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی برای استان تعریف شده است که از این میزان ۷۵ هکتار ویژه کشت زعفران است. تولید گندم سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش می یابد.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۳۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است و پیش بینی می شود تا پایان امسال تولید گندم استان به ۴۲۰ هزار تن برسد.

 بازدار بیان کرد: سال گذشته تولید گندم استان ۵۶۳ هزار تن بود که امسال با توجه به کاهش بارندگی ها این میزان کاهش داشته است.

رئیس جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه میزان برداشت کلزا از مزارع آبی لرستان دو هزار و ۹۰۰ تن بوده است، گفت: کشاورزان به کشت کلزا تمایل کمتری دارند و در مقابل به کشت محصولاتی همچون سیب زمینی را می پسندند بطوریکه ۱۰ برابر مصرف استان سیب زمینی کشت می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.