بجنورد- هنرمند مطرح عرصه کاریکاتور گفت: خراسان شمالی در برگزاری جشنواره‌های کاریکاتور به اندازه‌ای موفق عمل کرده که می‌توان آن را یکی از قطب‌های کاریکاتور کشور معرفی کرد.

خراسان شمالی یکی از قطب‌های کاریکاتور کشور است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، محمدعلی خلجی، هنرمند مطرح کاریکاتور، با استقبال از برگزاری هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، اظهار داشت: فعالیت حوزه هنری خراسان شمالی در برگزاری جشنواره‌های به اندازه‌ای موفق بوده که می‌توان آن را به‌عنوان یکی از قطب‌های کاریکاتور کشور معرفی کرد.

وی با مثبت ارزیابی کردن هفت دوره جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، افزود: با دقت در روند برگزاری جشنواره‌های گذشته درمی‌یابیم که جشنواره‌های حوزه هنری خراسان شمالی از زمانی که فراخوان منتشر می‌شود تا اعلام نتایج، مراسم اختتامیه و چاپ کاتالوگ به‌صورت خیلی حرفه‌ای و جدی برگزار می‌شود.

خلجی اضافه کرد: حوزه هنری خراسان شمالی به اندازه‌ای در برگزاری جشنواره کاریکاتور، خوب و موفق عمل کرده که ما هیچ مشکلی را نمی‌بینیم و وجود افراد دلسوزی نظیر عباس ناصری، کاریکاتوریست برجسته کشوری در خراسان شمالی که در این عرصه زحمت فراوانی می‌کشد جز تشکر و قدردانی حرفی برای گفتن نمی‌گذارد.

وی ادامه داد: اگر بودجه بیشتری به حوزه هنری خراسان شمالی تعلق گیرد این حوزه می‌تواند برنامه‌ها را با توجه به همه جوانب و باکیفیت‌تر اجرا کند و در برگزاری جشنواره‌ها هم بسیار وسیع‌تر و پویاتر عمل کند.

خلجی در ادامه با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی با موضوع اقتصاد مقاومتی، به مسؤولیت هنر به‌ویژه هنر کاریکاتور در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی پرداخت و تصریح کرد: با توجه به اینکه انتقال مفاهیم در کاریکاتور به دلیل تأثیر آنی بر مخاطب راحت‌تر و سریع‌تر صورت می‌گیرد، کاریکاتور می‌تواند در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی تأثیر بسیاری داشته باشد.

این هنرمند برجسته که مدرس دانشگاه صداوسیما تهران است، ادامه داد: زبان کاریکاتور ساده بوده و می‌تواند خیلی راحت‌تر مفاهیم را انتقال دهد؛ ازاین‌رو وقتی مخاطب تصویری می‌بیند که لبخند را به لبانش می‌آورد به بالطبع آن موضوع را زودتر و راحت‌تر درک می‌کند.

خلجی در ادامه با بیان اینکه من کسی را نمی‌شناسم که از این جشنواره خبر نداشته باشد، خاطرنشان کرد: این جشنواره به حدی در برگزاری دوره‌های قبل موفق عمل کرده که بزرگ‌ترین تبلیغ برای این دوره جشنواره محسوب می‌شود؛ به همین دلیل بسیاری از هنرمندان قبل از اینکه فراخوان جشنواره داده شود از عباس ناصری سؤال می‌کنند که جشنواره چه زمانی برگزار می‌شود که ما شرکت کنیم.

این هنرمند مطرح عرصه کاریکاتور با تأکید بر اینکه حتماً در جشنواره شرکت می‌کنم، اظهار داشت: با هدف دریافت جایزه اول در جشنواره شرکت می‌کنم و امیدوارم جزء سه نفر اصلی بوده و بتوانم در اختتامیه جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی شرکت کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.