زنجان- استاندار زنجان گفت: مجموعه دستگاه‌هایی که در جامعه مسئولیت دارند، بی‌عیب و نقص نیستند ولی انتظارمان این است که اصحاب رسانه به دنبال عیب‌جویی نباشند، عیب‌جویی کار پسندیده‌ای در فرهنگ ایرانیان نیست، ما به جای عیب‌جویی باید به دنبال اصلاح امور باشیم.

خبرنگاران به دنبال اصلاح امور جامعه باشند

به گزارش قدس آنلاین، اسدالله درویش‌امیری، پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار و به میزبانی خانه مطبوعات زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه خبرنگاری به عنوان یکی از مشاغل سخت و دشوار محسوب می‌شود، اظهار کرد: اگر چه کار خبرنگاری در مسیر انجام وظیفه و ایفای نقش خود دارای اجر و مزد پایینی بوده و با حواشی و دشواری‌های فراوانی مواجه است ولی با این حال باید عاشق بود تا در این حرفه کار کرد.

  وی افزود: جامعه خبرنگاران طی چهار دهه گذشته در راستای اصلاح امور و دفاع از آرمان‌های انقلاب و نظام کم هزینه نکرده‌اند؛ از این‌رو باید از این قشر در هر زمانی قدردانی کنیم؛ چرا که هر روز، روز خبرنگار و قدردانی از آنان است.

  نماینده عالی دولت در استان زنجان، ادامه داد: امیدواریم به شرایطی برسیم که خبرنگاران ما کاملا بی‌نیاز و مستقل و بر مبنای رسالت تعریف شده به وظیفه خود عمل کنند. این امر برای جامعه خبرنگاری، بسیار مهم است که کاملا مستقل و بی‌نیاز و بر مبنای رسالت عظیم رسانه‌ای خود به وظیفه‌شان عمل کنند. به نظر من اگر به این نقطه آرمانی از رسالت خبرنگاری، مطبوعاتی و رسانه‌ای در کشور برسیم، یک مقداری شفافیت و حقانیت را بیشتر می‌توانیم احساس کنیم که در جامعه به درستی چه می‌گذرد.

  درویش‌امیری با اشاره به اینکه در ادامه خدمت خود به مردم استان، نیازمند همدلی جامعه رسانه‌ای استان هستم، اظهار کرد: هر اندازه رسانه‌های استان، اخبار دقیق و موثق را انعکاس دهند، هم مسئولان بیشتر معایب را می‌شناسند و هم مردم توفیقات دولت و نظام در استان را بهتر می‌توانند بشناسند که چه کارهایی انجام شده است.

  استاندار زنجان گفت: مجموعه دستگاه‌هایی که در جامعه مسئولیت دارند؛ اعم از مسئولان دستگاه قضایی، اداری، اجرایی، رسانه‌ای و غیره بی‌عیب و نقص نیستند ولی انتظارمان این است که خبرنگار به دنبال عیب‌جویی نباشند؛ عیب‌جویی کار پسندیده‌ای در فرهنگ ایرانیان، مذهب و دین پرافتخار اسلام نیست. ما به جای عیب‌جویی باید به دنبال اصلاح امور باشیم.

  این مسئول با اشاره به اینکه امروز انعکاس خبر و تاثیرگذاری آن محدود به جغرافیای ایران نیست، ادامه داد: حضور بیش از ۱۵۰ خبرنگار خارجی در مراسم تحلیف و تنفیذ رئیس‌جمهوری، نشان‌دهنده آن است که انعکاس اخبار کشور و ملت ایران برای همه دولت‌ها و ملت‌ها حائز اهمیت است.

  وی با بیان اینکه امروز یک خبر در محدوده هیچ شهر و کشوری محبوس نمی‌شود، یادآور شد: با توجه به محدود نبودن عرصه خبررسانی در دنیا، تلاش می‌کنیم اخبار را منطبق با واقعیت انعکاس دهیم و تحت تاثیر بداخلاقی‌های سیاسی قرار نگیریم.

  نماینده عالی دولت در استان زنجان، مایوس کردن سرمایه‌گذاران و عقب انداختن توسعه استان را نتیجه انعکاس اخبار منفی دانست و اظهار کرد: چرا باید خبری منعکس شود که سرمایه‌گذار مایوس شده و به استانی که در آن احساس امنیت می‌کند، رفته و در آنجا سرمایه‌گذاری کند.

  درویش‌امیری در ادامه به سه جهت‌گیری عنوان شده توسط مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور اشاره کرد و یادآور شد: اولین نکته که ایشان بدان تاکید داشتند، تمرکز دولت دوازدهم به مشکلات مردم، مسائل داخلی، معیشت، اقتصاد و اشتغال بود. آنچه که موجب انسجام ملی و همدلی در بین آحاد جامعه می‌شود، فراهم آوردن زمینه رفع بیکاری، ارتقای معیشت و محل اقتصاد مردم است. ملت ایران با دارا بودن این همه ظرفیت و دارایی، سزاوار نیستند که شاهد بحران بیکاری باشند. لذا ایشان همه دستگاه‌ها را مکلف به تمرکز بر روی رفع مشکلات فوق کردند.

  وی، تعامل گسترده با دنیا را دومین جهت‌گیری مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: باید پذیرفت که با تعامل می‌توان از ظرفیت‌های موجود در سایر کشورها بهره جست. از این‌رو با داشتن ارتباط وسیع با دنیا، هم می‌توانیم به دیگر دولت‌ها و ملت‌ها کمک کنیم و هم کمک بگیریم.

  استاندار زنجان ابراز کرد: ایستادگی در برابر هرگونه سلطه‌طلبی دشمنان با پشتوانه عظیم حمایت مردمی از نظام، سومین جهت‌گیری رهبر معظم انقلاب در این مراسم بود که قطعا ما می‌توانیم ترفندهای سلطه‌طلبان بر کشور عزیزمان را با پشتوانه ملت بزرگ ایران دفع کنیم.

  درویش‌امیری با بیان اینکه دوران انتخابات خاتمه یافته و معنایی ندارد که آثار و تبعات آن، چهار سال دامن مردم را گرفته و بر روی خدمت به آنان سایه بیاندازد، گفت: امروز فصل همدلی و وفاق ملی آغاز شده است و در استان همه باید دست در دست هم به دنبال وفاق و خدمت به مردم باشیم. زمان آن رسیده که همه در سایه گفت‌وگو و تعامل و استفاده از همه توانمندی‌ها و نیروهای خلاق، توان دولت در استان را ارتقاء بخشیم و به دنبال کسب رضایت مردم باشیم.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.