مشهد- جاده کاشمر، کوهسرخ و نیشابور که ۵۰ سال قدمت دارد و از ۱۳۰ کیلومتر این مسیر حدود ۶۰ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی اداره راه کاشمر و بقیه در حوزه اداره راه نیشابور قرار می‌گیرد از جمله مسیرهای پر تردد زائران به مشهد مقدس است که از زمان ساخت تاکنون به جز تعریض چند پیچ خطرناک، اقدامی خاصی بر روی آن انجام نشده و حتی آسفالت آن نیز مربوط به سال‌های اول انقلاب است.

اداره راه و شهرسازی استان به قول خود عمل نکرد

قدس آنلاین- گروه استان ها-رضا طلبی: محور کاشمر -کوهسرخ متاسفانه باعث نارضایتی مردم این مناطق، زائران و گردشگران شده است. درهمین راستا نمایندگان مردم نیشابور و کاشمر در مجلس شورای اسلامی، نمایندگانی از اداره راه وشهرسازی استان، مسئولانی از اداره نگهداری راه‌ها و ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و فرمانداران و برخی از مسئولان دیگر این دو شهرستان، در ابتدای سال جاری طی جلسه‌ای در نیشابور بر تبدیل این مسیر از حالت فرعی به شریانی و اصلی و اجرای هر چه سریع‌تر طرح بازسازی و ترمیم این جاده ۵۰ ساله تأکید کردند.
از جمله مصوبات جلسه این بود که طی چهار ماه آینده روکش و ترمیم مسیری که در جاده نیشابور قرار گرفته است، انجام شود و همچنین از آنجا که جاده کوهستانی است، در نقاط حادثه خیز و خصوصاً در شرایط بحرانی نظیر سیل و مه گرفتگی که نیاز به تجهیزات ایمنی دارند، اقدام‌های مناسب و امنیتی انجام شود.
از طرفی نماینده نیشابور نیز طی مصاحبه‌ای بعد از این جلسه به قدس گفته بود که ۴۰۰ تن قیر برای روکش این مسیر در نظر گرفته شده است.
حمید گرمابی افزوده بود: بودجه یک پروژه ۵ میلیارد تومانی نیز برای ترمیم و افزایش امنیت این مسیر در نظر گرفته شده است که باید مناقصه آن انجام و با مشخص شدن پیمانکار آن اجرا شود.
اما اکنون پس از گذشت چهار ماه از جلسه یاد شده، تنها قسمت اندکی از این مسیر، ترمیم و روکش آسفالت آن انجام شده و بقیه مسیر به حال خود رها شده است.
نماینده نیشابور درباره وضعیت این جاده گفت: متأسفانه اداره کل راه و شهرسازی استان درباره اختصاص اعتبار به قول خود عمل نکرد.
حمید گرمابی اضافه کرد: اگرچه مسئولان استانی در جلسه ابتدای سال بابت این مسیر قول دادند که اعتباراتی را برای ترمیم و آسفالت این مسیر اختصاص بدهند، اما به وعده خود وفا نکردند.
وی تصریح کرد: پیگیر این موضوع هستیم تا این مسیر که نقش بسزایی در تردد زائران و گردشگران دارد از وضعیت نامناسب کنونی خارج شود و همچنین تجهیزات ایمنی در مناطق مختلف آن نصب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.