مشهد- ثبت دهه کرامت در تقویم روز شمار کشور چندی است که مورد توجه مسئولان قرار گرفته است. موضوعی که در صورت تصویب شورای فرهنگ عمومی می‌تواند به صورت رسمی ثبت تقویم شود. هرچند که تاکنون بحث ثبت دهه کرامت دو بار از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور رد شده است اما تلاش برای واقع شدن این مهم همچنان ادامه دارد.

نمایندگان مجلس پیگیر ثبت دهه کرامت در تقویم رسمی باشند

قدس آنلاین-گروه استان ها-هاشم رسائی‌فر: سعید باستانی،عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی در خصوص اهمیت ثبت دهه کرامت در تقویم کشور به خبرنگار ما گفت: معمولاً هدف از ثبت یک دهه یا یک هفته در یک زمان به همان محدوده زمانی ختم نمی‌شود بلکه هدف گرامیداشت آن ویژگی بارز است.
وی افزود: در مورد دهه کرامت هم این خصیصه صدق می‌کند. کرامت یکی از ویژگی‌هایی است که باید به آن پرداخته شود بخصوص در مورد امام رضا(ع) که دامنه کرامتشان به همه چیز ختم می‌شود.
وی تصریح کرد: پس نباید فراموش کنیم که دهه کرامت می‌تواند یکی از بهترین الگوهای زندگی ما باشد به همین دلیل ثبت آن در تقویم بایستی پیگیری شود و این پیگیری باید با جدیت از سوی همه دست اندرکاران مرتبط به این قضیه به سرانجام برسد.
نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در ادامه در مورد نقش مجمع نمایندگان استان اظهار داشت:مجمع نمایندگان خراسان رضوی هم باید همه موارد مورد نیاز برای ثبت دهه کرامت را مکتوب کرده و به امضای نمایندگان برساند ضمن اینکه هر کدام از نمایندگان نیز به طور جداگانه این مورد را پیگیری کنند تا به نتیجه لازم برسد.
محمدحسن واحدی، معاون زیارت استانداری خراسان رضوی نیز با اشاره به آغاز و پایان دهه کرامت با تولد حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) به قدس گفت: دهه کرامت، دهه شادی برای شیعیان و مسلمانان ایران و سایر کشورهای اسلامی است اگر در این ایام اقداماتی برای شادی و سلامت و احیای تفکر و فرهنگ رضوی انجام نشود چه زمانی بایستی این کار انجام شود؟
وی در ادامه افزود: یکی از راهکارهای اجرایی و حل مشکلات زیارت این است که توجیه و توجه به دهه کرامت را بیشتر و بیشتر کنیم. اگر به این موضوع نگاه ویژه‌ای بشود و ظرفیت‌هایی که در آن وجود دارد مورد توجه واقع شود، می‌تواند بحث ثبت دهه کرامت در تقویم کشور را توجیه کرد.
وی گفت: در حال حاضر در ایام دهه کرامت علاوه بر داخل کشور در ۷۷ کشور دنیا مورد توجه واقع شده که در ابعاد مختلف موج فرهنگی به راه انداخته است، حالا اگر ثبت تقویم شود و جنبه رسمی به خود بگیرد، این موج دامنه‌اش فراتر از این که هست، خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.