طبق گزارش یک رسانه آمریکایی، از منظر اعلام گزینه‌ و گرفتن تائیدیه از سنا برای سمت‌های دولتی، دونالد ترامپ عقب‌تر از روسای جمهور پیشین آمریکا قرار گرفته و بسیاری از مناصب همچنان خالی است.

پست‌های دولتی خالی با وجود گذشت ۲۰۰ روز از ریاست جمهوری ترامپ

 به گزارش قدس آنلاین،  دونالد ترامپ وارد دویستمین روز ریاست جمهوری خود شده اما از منظر اعلام نامزدی و گرفتن تاییدیه افراد مد نظرش برای پستهای دولت، عقب‌تر از روسای جمهوری پیشین است.

به گزارش این شبکه، هر دولت جدید در آمریکا باید حدود چهار هزار پست و منصب را در دولت پر کند. بیش از ۱۲۰۰ منصب در دولت به تاییدیه مجلس سنا نیاز دارد.

تا تاریخ چهارم آگوست(۱۳ مرداد) ترامپ ۲۷۷ نفر را برای پستهای کلیدی نامزد کرده و ۱۲۴ تن از این تعداد تاییدیه سنا را اخذ کردند و البته ۸ نفر هم از نامزدی انصراف دادند.

موسسه «مشارکت برای خدمات عمومی» در گزارشی تاکید کرده که در مناصب قوه اجرایی تعداد ۵۷۷ منصب به طور خاص، مهم و حیاتی هستند و ترامپ توانسته تنها یک پنجم این مناصب مهم را از افراد پر کند.

این در حالی است که قیاس عملکرد ترامپ با روسای جمهور پیشین درباره پر کردن مناصب دولتی نشان می‌دهد که او عقب افتاده است.

اوباما توانسته بود در مدت زمانی مشابه با ترامپ، ۴۳۳ نفر را نامزد کند و تاییدیه ۳۱۰ نفر را بگیرد. این رقم برای جورج بوش پسر، ۴۱۴ نامزد و گرفتن تاییدیه ۲۹۴ نفر بوده است.

بیل کلینتون هم در همان مدت مشابه، ۳۴۵ نفر را نامزد کرد و تاییدیه نامزدی ۲۵۲ تن را گرفته بود.

کاخ سفید درباره علت طولانی شدن روند پر شدن مشاغل دولتی در دولت ترامپ، دموکرات‌ها را مقصر خوانده؛ دموکراتهایی که اقلیت سنا در دست آنها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.