۱۹۰هزار نفر از مردم فرانسه با امضای نامه ای خواستار جلوگیری از اعطای تسهیلات ویژه و به وجود آوردن جایگاه جدید برای همسر رئیس جمهور فرانسه شدند.

اعتراض مردم فرانسه به اعطای تسهیلات ویژه به همسر رئیس جمهور

به گزارش قدس آنلاین، بیش از ۱۹۰هزار  نفر از مردم فرانسه مخالفت خود با طرح «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، برای ایجاد یک مقام بانوی اول رسمی برای همسرش «بریژیت ماکرون» را اعلام کردند.

این دادخواست در یک سایت توسط «پائول والت» بنیانگذار جنبش برابری ملی، منتشر شده است و ۱۹۰هزار نفر آن را امضا کرده اند.

والت در این رابطه گفت: زمینه برای ترتیب دادن چنین اصلاحاتی به هیچ وجه مناسب نیست. ما در حال حاضر در مسیر اصلاح اخلاقیات زندگی سیاسی هستیم. ما از نمایندگان می خواهیم که دیگر اعضای خانواده خود را استخدام نکنند. شهروندان فرانسه هنوز اقدامات «فرانسوا اولاند» و «پنه لوپ فیلون» را به یاد دارند. اکنون زمان مناسبی برای آن نیست که برای این کار، مورد به مورد اقدام کنیم و از بودجه فرانسه به همسر ماکرون، که برخلاف شوهرش، انتخاب نشده است، بدهیم.

در این مورد مشخص می شود که در صورت تصویب این موضوع، شرایط ویژه به بانوی اول فرانسه اجازه خواهد داد که از بودجه کشور بهره مند شود.  

داشتن یک دفتر، کارمند و در اختیار داشتن بخشی از بودجه، نمونه هایی از این مزایا است که با تصویب این طرح به بانوی اول فرانسه داده می شود.

ماکرون در جریان تبلیغات انتخاباتی خود اعلام کرده بود که قصد دارد جایگاهی برای همسرش، در نظر بگیرد اما قول داده بود که برای این امر از بودجه عمومی استفاده نکند.

بازرسان دولتی طبق قانون اساسی فرانسه، اعلام کرده اند که همسر رئیس جمهور می تواند، دفتر، کارمند و محافظ داشته باشد و در این هزینه ها از بودجه کشور استفاده می شود.

منبع: استاد نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.