دولت آلمان برخی گزارش ها درباره تصمیمات برلین برای توقف صادرات تسلیحات به ترکیه به دلیل تحولات در این کشور را رد کرد.

به گزارش قدس آنلاین، بر خلاف برخی گزارش های منتشر شده مبنی بر توقف موقتی صادرات تسلیحات به ترکیه این کشور همچنان تسلیحات آلمانی را دریافت می کند.

حدود دو هفته پیش نشریه "بیلد" آلمان از توقف ارسال تسلیحات به ترکیه در پی تشدید تنش ها بین این دو کشور خبر داد که البته دولت آلمان حالا این مسئله را تکذیب می کند.

به این ترتیب برخلاف برخی گزارش های منتشر شده دولت آلمان همچنان صادرات تسلیحات به ترکیه را می پذیرد. روزنامه تاگس سایتونگ این خبر را با استناد به پاسخ وزارت اقتصاد آلمان به یک درخواست کتبی یکی از نمایندگان حزب سبز آلمان منتشر کرده است.

معاون وزات اقتصاد آلمان در پاسخ به این پرسش تاکید کرد که این درست نیست که  دولت آلمان همه مجوزهای صادرات تسلیحات سلاح های جنگی و کالاهای تسلیحاتی به ترکیه را لغو کند. دولت آلمان در این باره مشاوره می کند که چگونه تحولات در ترکیه بر مصوبات صادرات به ترکیه تاثیر می گذارد.

نشریه بیلد آلمان حدود دو هفته پیش از توقف موقتی صادرات تسلیحات به ترکیه خبر داد.

"آگنیسکا بروگر"، از نمایندگان حزب سبز پارلمان آلمان که در این باره از دولت سوال کرده بود اظهار داشته است، اینکه دولت آلمان در مسئله توقف صادرات به ترکیه انصراف می دهد قابل درک نیست. با توجه به تحولات دراماتیک در ترکیه و رویکرد تنش زای رئیس جمهور این کشور باید البته همه صادرات تسلیحات به ترکیه بالاخره متوقف شود. حالا زمان آن است که دولت فدرال آلمان موضع آشکاری در این باره اتخاذ کرده و به روند غیر مسئولانه این گونه مبادلات ادامه ندهد.

یک روز قبل از انتشار گزارش نشریه بیلد، زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی از یک تغییر رویکرد عمومی دولت آلمان در قبال ترکیه خبر داده و این پرسش را مطرح کرد که آیا دولت آلمان در شرایط فعلی هنوز می تواند برای صادرات به ترکیه بیمه های اعتباری ارائه دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.