رئیس سازمان نظام پزشکی کشور از ارجاع پرونده مرحوم کیارستمی به هیأت عالی نظام پزشکی خبر داد و گفت: از آنجایی که وکیل خانواده این مرحوم به حکم صادره از سوی هیأت تجدید نظر اعتراض کردند، طبق ماده ۴۰ قانون نظام پزشکی پرونده بار دیگر توسط هیأت عالی نظام پزشکی رسیدگی می‌شود.

پرونده مرحوم کیارستمی دوباره رسیدگی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا زالی صبح دیروز و در آخرین نشست خبری خود که به مناسبت روز خبرنگار برگزار می‌شد با اعلام این خبر، به نقش تأثیرگذار رسانه‌ها و خبرنگاران در توسعه حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: فراگیر شدن مباحثی چون بیمه‌ها، تعرفه‌ها، مالیات پزشکان و از همه مهمتر افزایش بودجه بخش بهداشت و سلامت کشور مرهون تلاش‌های خبرنگاران خدوم و رسانه‌هاست.

وی سپس به بحث انتخابات نظام پزشکی کشور که بتازگی برگزار شده است پرداخت و گفت: با توجه به ایراد پیش آمده در سیستم الکترونیکی، درخواست تمدید زمان رأی گیری را تا صبح روز بعد داده بودیم که این امر با مخالفت هیأت نظارت مواجه شد.

به گفته وی منتخبان جدید سازمان نظام پزشکی شاید گرایش‌های سیاسی داشته باشند اما مورد اعتماد جامعه پزشکی واقع شده‌اند و قطعاً به این سازمان نگاه صنفی خواهند داشت. زالی در ادامه به نگاه ویژه دولت یازدهم به حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: نگاه دولت به این بخش راهبردی بوده هرچند نتوانسته است به برخی اهداف مورد نظرش دست یابد.

وی با اشاره به این که جایگاه حوزه سلامت در بین دستگاه‌ها سیزدهم بوده اما اکنون به رتبه سوم ارتقا یافته است، افزود: این نگاه عمیق و راهبردی به حوزه سلامت باید ادامه یابد. در واقع در دوره جدید، دولت و مجلس باید تلاش بیشتری در حوزه سلامت داشته باشند و کاستی‌ها و نواقص موجود بویژه در طرح تحول سلامت را بر طرف کنند.

وی در همین زمینه خواستار افزایش سهم حوزه سلامت از منابع عمومی شد و گفت: طی سه دهه گذشته به این حوزه اعتبارات کافی تزریق نشده است و این کسری باید جبران شود. وی با اشاره به ضرورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه سلامت، تصریح کرد: این بخش همچنان با هراس به حوزه سلامت می‌نگرد. باید درها به روی بخش خصوصی باز شود.

زالی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره عملکرد وی در سازمان نظام پزشکی، گفت: در شرایط سختی نظام پزشکی را تحویل گرفتم، در واقع چون آقای احمدی نژاد حکم مرا امضا نمی‌کرد این سازمان به مدت ۷ ماه بلاتکلیف بوده است. ضمن این که در ادامه اجرای طرح تحول نظام سلامت در دستور کار دولت یازدهم قرار گرفت که مشکلات خاص خودش را داشت یعنی کارم را با چالش شروع کردم به طوری که در هر ده روز با یک شبه بحران در سازمان مواجه بودم. بنابراین ریاست سازمان نظام پزشکی یکی از سخت‌ترین دوره‌های کاری‌ام بوده است. وی درباره علت نامزد نشدن دوباره خود در این سازمان گفت: برای دگردیسی در سازمان نیاز به سلایق جدیدتر داریم. وجود افراد جدید می‌تواند طراوت تازه‌ای به این سازمان ببخشد و راهی برای ایده‌ها و نگرش‌های جدید باز کند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.