قم- سفیر ایران در قطر با بیان اینکه سردرگمی در بخش صادرات در کشور وجود دارد و باید راه‌حلی برای آن پیدا کرد، گفت: باید حرکتی در سطوح ملی و استانی در راستای افزایش صادرات داشته باشیم.

فرصت مناسبی برای افزایش مراودات اقتصادی بین ایران و قطر وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی سبحانی در جلسه کارگروه تخصصی اقتصادی استان که در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های بالای صادراتی استان قم اظهار داشت: اولویت‌بندی یا گردش غیر کافی اطلاعات گرفتاری‌های خاص خود را دارد و مباحث مهمی در بخش صادرات داریم که لاینحل است.

وی با بیان اینکه سردرگمی در بخش صادرات در کشور وجود دارد و باید راه‌حلی برای آن پیدا کرد، گفت: باید حرکتی در سطوح ملی و استانی در راستای افزایش صادرات داشته باشیم، پول صادرات مانند یک موتور دینامیکی عمل می‌کند چراکه پول نفت برای ما زیان‌آور و ضرر است اگر نفت نداشتیم از ظرفیت‌های انسانی و فکری بیشتر می‌شد استفاده کرد درنتیجه باید تلاش کرد که ارز صادراتی به کشور وارد شود.

سفیر ایران در کشور قطر بیان کرد: صادرکننده و واردکننده باید پیگیر مشکلات خود باشد، کلید کار همان زیرساخت‌ها و وظیفه دولت نیز حل مشکلات صادراتی است.

سبحانی مرز هوایی و دریایی ایران و قطر را موردتوجه قرار داد و گفت: فرصت بسیار مناسبی برای افزایش مراودات اقتصادی بین دو کشور وجود دارد.

سفیر ایران در کشور قطر با اشاره به بعضی از چالش‌های فعالیت‌های تجاری بین دو کشور افزود:‌ با جلساتی که بین مسئولان دو کشور برگزارشده، بعضی از این مشکلات ازجمله نیاز تجار برای ویزا حل‌شده است.

وی با اشاره به مبحث حمل‌ونقل گفت: در حال حاضر مشکل حمل‌ونقل در زمینه صادرات وجود ندارد و صادرات هر کالایی از مبدأ به مقصد از طریق سوارشدن کامیون به لنج و انتقال کالا به مقصد انجام می‌گیرد، حمل‌ونقل هوایی نیز به همین نحو است و مشکلی در زمینه حمل‌ونقل کالا به بازار وجود ندارد.

سفیر ایران در کشور قطر با تأکید بر اینکه باید نمایشگاه مواد غذایی و نمایشگاه ساختمان در کشور قطر موردتوجه قرار گیرد، افزود: ساختمان‌سازی‌های این کشور به دلیل مسابقات جام جهانی بسیار بالا است، و می‌توان در این زمینه  سرمایه‌گذاری کرد.

به گفته سبحانی باید سایت گردش اطلاعات در قطر ایجاد شود، تا اخبار مربوط به قطر را از طریق این سایت بتوان منعکس کرد.

وی با بیان اینکه نظام صادراتی خوبی در کشور نداریم، گفت: نظام صادراتی که به‌سرعت کارها را انجام دهد در کشور وجود ندارد، مسائل صادرات در کشور باید دارای شرایط خاصی باشد که باید موردتوجه مسئولان قرار گیرد.

سبحانی با اشاره به مسئله صادرات فرش استان گفت: نمایشگاه فرش در کشور قطر برای فرهنگ و اقتصاد ما خوب است با توجه به اینکه بازار داخلی ما به شکلی است که کیفیت بالایی ندارد و مردم مجبورند هر چیزی به آن‌ها داده می‌شود استفاده کنند، موضوع صادرات باید از یک شوخی ملی و حاشیه‌ای خارج‌شده و یک واقعیت و ضرورت شود چراکه در این صورت است که تولیدکننده ما ترغیب و تشویق به انجام صادرات می‌شود.

سفیر ایران در کشور قطر با اشاره به اهمیت بحث گردشگری قطر گفت: گردشگر هزینه می‌کند و باید عزت و کرامت آن حفظ شود چراکه در این بخش هزینه می‌کند و باید این مسئله موردتوجه قرار گیرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.