اصفهان - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه جدی بودن بحران کم آبی در فلات مرکزی کشور امری غیرقابل انکار است اظهار داشت: وقوع پیاپی خشکسالی در کشور بحران کم آبی را به یکی از معضلات اساسی تبدیل کرده است پس در چنین شرایطی مهیا نمودن بسترهای فرهنگ سازی مصرف بهینه آب یکی از نیازهای مبرم به شمار می آید.

کاهش بیش از ۳ درصدی مصرف آب در اصفهان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، هاشم امینی با اشاره به بررسی راهکارهای مقابله با کمبود آب گفت: ابزارهای تشویقی، پایش مشترکین پرمصرف، تشکیل گروه مروجین و برگزاری عملیات مقابله با بحران می تواند بسیار مؤثر در مصرف بهینه آب باشد که در این راستا شرکت آبفا استان اصفهان اقداماتی را در دستور کار قرار داده است به گونه ای که با اهدای جوایز به مشترکین کم مصرف، معرفی کم مصرف ها در بخش غیرخانگی به صداوسیما جهت مصاحبه و برنامه ریزی جهت تشویق ۵۰۰ مشترک کم مصرف از سوی هیأت مدیره شرکت از جمله ابزارهای تشویقی پیرامون این موضوع بوده است.

 وی درخصوص پایش مشترکین پرمصرف در سه ماهه اول سال جاری گفت: در طی ۳ ماهه اول سال جاری ۱۴۵ هزار و ۸۳۸ فقره اخطار به مشترکین پرمصرف و ۲۹۹ هزار و ۱۲۸ فقره اخطار به مشترکین بدهکار ارسال شد. همچنین با پایش بیمارستانها و مراکز درمانی که از جمله مشترکین پرمصرف محسوب می شوند و توصیه هایی که در راستای مصرف صحیح آب به این مراکز ارائه شد در ۳ ماهه اول سال جاری بیمارستانها و مراکز درمانی بیش از ۵ درصد در مصرف آب صرفه جویی کردند به طوریکه بیمارستان کاشانی در ۳ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۵۲ درصد کاهش در مصرف آب داشته است که این مهم با اصلاح شبکه آب داخلی، نصب شیرهای کاهنده و تعویض مخازن با مصرف کمتر و بازدهی بیشتر بدست آمد. همچنین بیمارستان حضرت زهرا(س) در این بازه زمانی کاهش ۵۳ درصدی را در مصرف آب را با انجام اقداماتی همانند نصب مخزن استراتژیک، نصب شیرهای کاهنده، تعمیر دستگاه زباله سوز که به دنبال این فرایند کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب را به همراه داشته، جایگزینی ماشین لباسشویی با مصرف کمتر و بازدهی بالاتر، تعویض کولرهای آبی با کولرهای گازی بدست آمد.

 امینی با تأکید بر تشکیل گروه های مروجین مصرف بهینه آب گفت: در ابتدای سال، گروههای مروجین مصرف بهینه آب با لباس متحدالشکل در ۳۴ منطقه خودگردان استان اصفهان تشکیل شدند که با حضور فعال در سطح شهر، خیابان، کوچه، محلات و مراکز پرتردد شهر مردم را به مصرف صحیح آب رهنمود می کنند که در این زمینه می توان به حضور گروه مروجین در پارک ها اشاره کرد. این درحالیست که پایش باغات، استخرها و کارواش همچنان در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: در فصل تابستان جلسه کمیته مدیریت بحران با حضور فرماندار، مسئولین ادارات در شهرهایی که احتمال بحران کم آبی بیش از سایر نقاط دیگر بود به طور ضروری تشکیل شد تا بهترین راهکار در کوتاهترین زمان ممکن برای مهار تبعات بحران کم آبی مدنظر قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.