اهواز_ استاندار خوزستان گفت: خبرنگاران سدی مستحکم در برابر سوء استفاده های احتمالی از قدرت هستند و هیچ کس نباید از ابراز نظرات خود بهراسد.

خبرنگاران سدی مستحکم در برابر سوء استفاده های احتمالی از قدرت هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار گفت: در ابتدا هفدهم مردادماه این روز ارزشمند که روز خبرنگار نامیده شده است را به همه خبرنگاران، روزنامه نگاران، نویسندگان و اهالی محترم رسانه در استان خوزستان تبریک عرض میکنم.

شریعتی خاطرنشان کرد: خبرنگاری به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد و دلسوزیست و خبرنگاران همواره در عمق جامعه زندگی می کنند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه ای، مرهون تلاش های شبانه روزی آنهاست.

استاندار خوزستان افزود: این روز یادآور مجاهدتهای زنان و مردانی  است که در راه حق طلبی و با هدف روایت حقیقت، پرچم آگاهی بخشی را بر دوش کشیده و خاضعانه و بی ادعا با وجود تنگنا ها و ناملایمات به وظیفه خود همت می گمارند.

شریعتی تصریح کرد: مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی، دیدبانان هوشیار جامعه هستند و با تاباندن نور نظارت و آگاهی بخشی، همواره طلایه دار در دفاع از مرزهای  حقوق اساسی جامعه و مردم هستند و همیشه سدی مستحکم در برابر سوء استفاده های احتمالی از قدرت در چرخه نظام مدیریتی هستند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: اگر خبرنگاران و مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی به وظیفه خود عمل کنند و محدودیت هایی که بعضا آنها را با مشکلات جدی مواجه می کند برای آنها ایجاد نشود در آن صورت می توانند وظیفه خود که آگاهی بخشی و ایستادگی در برابر سوءاستفاده های احتمالی است را به انجام برسانند و مطبوعات و خبرنگاران نقشی اساسی در جهت دهی و کیفی سازی فرهنگ عمومی دارند.

شریعتی بیان کرد: در طول یکسال گذشته از نزدیک شاهد بودم که چگونه خبرنگاران عزیز با سخت کوشی و مداومت در راستای تبیین واقعیت ها و انعکاس محرومیت ها و مشکلات استان کمک کردند و در جهت پیشبرد اهداف عالی نظام و کشور و ستاندن حقوق حقه استان سر از پای نشناختند و ما را کمک کردند و من از همه خبرنگاران به واسطه حضور بی ادعایشان و تلاش های آنان و همراهی شان با مدیریت استان صمیمانه سپاسگذارم.

استاندار خوزستان گفت: انعکاس مسائل در عملکرد ما به عنوان خدمتگزاران مردم نقش موثری خواهد داشت و همچنین در جلب توجه مسوولان کشور به مشکلات استان نقش بی بدیلی ایفا میکند.

شریعتی یادآور شد: انتقاد و حتی تخطئه هم به فرموده امام خمینی (ره) موهبت الهی ست و باید از انتقاد استقبال کنیم و حتی انتقاداتی هم که چندان منطبق با واقعیات هم نیست نباید موجب ناراحتی و دلخوری ما شود.

استاندار خوزستان اظهار کرد: وظیفه ماست به مشکلات خبرنگاران و مواردی مانند امنیت شغلی آنها در حد توان رسیدگی کنیم. خانه مطبوعات مامن و ماوایی برای این امور است و امیدواریم با همکاری همه دستگاه ها بتواند به وظیفه خود عمل کند و انشاءالله خبرنگاران با طیب خاطر و استقلال رای به انعکاس اخبار بپردازند.

شریعتی گفت: امیدواریم عدم شکایت از اصحاب رسانه حتی با وجود نقصان ها رویکرد دستگاه ها باشد و باید قدرت تحمل انتقادات را داشته باشیم و با سعه صدر تلاش کنیم جامعه ای ایجاد کنیم که در آن هیچ کس از ابراز نظرات خود نهراسد و هیچ دغدغه ای نداشته باشد.

استاندار خوزستان در پایان عنوان کرد: پاس می داریم یاد و خاطره شهید صارمی، شهید رهبر، همه شهدای عرصه خبر و همچنین سرکار خانم فتحی که جامعه رسانه ای استان از دست داد و همه عزیزانی که جان شیرین خود را در راه ایفای این رسالت خطیر از دست دادند و مجددا این روز را به شما تبریک عرض می کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.