یزد - مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای یزد با بیان این که ساخت ۹ مجتمع رفاهی بین راهی جدید در در دستور کار استان است، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده تردد در جاده‌های استان یزد ۲۰ درصد افزایش یافته است.

 ۹ مجتمع رفاهی بین راهی جدید در  استان یزد احداث می شود

به گزارش قدس آنلاین، محسن صادقیان در مورد وضعیت اقامتگاه‌های بین‌راهی در استان یزد، ‌اظهار داشت: بررسی و تحلیل تصادفات سه ماهه اول امسال در مقایسه با سه ماهه مشابه سال گذشته نشان می‌دهد، تردد در جاده‌های استان یزد ۲۰ درصد رشد داشته و درعین‌ حال تلفات جاده برون‌ شهری نیز، افزایش داشته است .

وی افزود: تحلیل انجام‌ شده بر روی آمار تصادفات یزد در سه‌ ماهه اول سال ۱۳۹۶ نشان می‌دهد که بیش از ۵۰ درصد از تلفات جاده‌ای استان از نوع واژگونی و علت اصلی آن خواب‌آلودگی بوده است.

صادقیان گفت: بررسی علت خواب‌ آلودگی‌ها و چگونگی به وقوع پیوستن آن‌ها نیاز به انجام مطالعات دقیق و یک اقدام پژوهشی جامع دارد ولی آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که این رخداد هرلحظه ممکن است توسط راننده‌ای رخ دهد.

این مسئول تصریح کرد: با داشتن جاده‌ای استاندارد نیز احتمال وقوع حادثه وجود دارد و آنچه درجاده باید انجام شود این است که جاده باید بخشنده باشد تا اولین اشتباه راننده آخرین اشتباه او نباشد .

وی خاطرنشان ساخت: در راستای افزایش ایمنی جاده‌های استان یزد اصلاح شیب شیروانی‌ها، احداث توقفگاه‌ها و احداث مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی باید در دستور کار قرار گیرد که اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان، این موضوع را در اولویت کاری خود قرار داده و از سال گذشته با تشکیل کارگروه‌های اختصاصی موفق شده است که به جذب سرمایه‌گذار در این زمینه اقدام کند .

وی با اشاره به این که احداث مجتمع‌های رفاهی بین‌راهی راه‌ حل کاهش تصادفات ناشی از خستگی وخواب‌آلودگی می باشد افزود: در حال حاضر تعداد چهار مجتمع خدمات رفاهی در استان در حال بهره‌برداری است و با پیگیری های انجام‌شده، تعداد ۹ مجتمع دیگر در دست‌ ساخت و برای شش مجتمع نیز موافقت اصولی صادر شده است و در کارگروه‌های مربوطه ۱۰ پیشنهاد و تقاضای مجتمع جدید نیز، در دست بررسی است .

صادقیان تصریح کرد: امید است در سال جاری بتوانیم چهار مجتمع در دست‌ ساخت را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم تا بتوانند خدمات رفاهی بین‌ راهی شامل پمپ‌بنزین، رستوران، پارکینگ، فروشگاه و سرویس‌های بهداشتی را به استفاده‌کنندگان از جاده‌ها ارائه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.