بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: تمام اماکن مخروبه و متروکه خراسان جنوبی تخریب می شوند.

اماکن مخروبه و متروکه خراسان جنوبی تخریب می شوند

به گزارش قدس آنلاین، سید علی اکبر پرویزی ظهرسه شنبه در جلسه پیشگیری از وقوع جرم استان با اشاره به بافت فرسوده بیرجند بیان کرد: باید مکان هایی که پناهگاه برای معتادین است، شناسایی شوند.

وی با بیان اینکه تمام اماکن مخروبه و متروکه استان تخریب می شود، افزود: به مالکان  این اماکن مهلتی ۱۰ روزه برای تخریب داده شده و در صورت عدم اجرای این امر، بعد از پایان مهلت، با نماینده دادستان و یا نماینده نیروی انتظامی تخریب می شود.

پرویزی بیان کرد: در یک هفته گذشته مقرر شد به مالکان انفرادی بافت فرسوده تسهیلاتی با سود ۱۲ درصد برای بهسازی و نوسازی داده شود.

استاندار خراسان جنوبی‌با اشاره به پدیده حاشیه نشینی بیان کرد: باید به این پدیده در حاشیه شهرها توجه بیشتری شده و برخوردهای اولیه نیز صورت گیرد.

وی ادامه داد: دهیاران، فرمانداران و بخشداران باید به محض اولین ساخت و ساز غیرمجاز برخورد و تخریب کنند در غیر این صورت با آن ها برخوردی جدی می شود.

پرویزی  بیان کرد: اگر در اولین مرحله ساخت و ساز در حاشیه شهرها برخورد شود، مشکلات و آسیب های اجتماعی بعد از آن نیز رخ نمی دهد.

وی با اشاره به مشکلات موجود بین مردم و منابع طبیعی بر سر اراضی ملی بیان کرد: دستگاه های ذیربط مانند راه و شهرسازی و منابع طبیعی باید در راستای رفع این مشکلات تلاش کنند.

پرویزی با بیان اینکه دادستان ها و فرمانداران هم در ملی کردن اراضی مقصر هستند، گفت: اگر چه منابع طبیعی این طرح را پیشنهاد می کند، اما تایید کننده نهایی این افراد هستند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: باید مقصرین اصلی در این امر شناسایی و تفکیک شوند چرا که باید آن دسته از روستاییانی که سال ها بر روی این اراضی کار می کنند و راه قانونی آن را نمی دانند از کسانی که به دنبال فروش و سوء استفاده از اموال دولت هستند باید جدا شوند.

پرویزی خواستار رفع این مشکل روستاییان شد و افزود: باید مشکلات اراضی ملی روستاییان و عشایر  در اسرع وقت حل شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.