۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
کد خبر: 554124

این خواسته، نسخه فرامرزی است و انقلابیون ایران در تعامل با انقلابیون سایر کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت اسلامی بر همین مبنای جذب حداکثری باید پیش بروند. موضوع «آتش به اختیار بودن جوانان» در عرصه‌هایی که دستگاه های رسمی دچار اختلال شده اند، قابل تعمیم به فضای روابط بین المللی و خارجی کشورمان هم می‌شود.

«آتش به اختیاری جوانان» نسخه ای برای ایران تا فلسطین

به گزارش قدس آنلاین؛ محمد مهدی رحیمی در سرمقاله هفته نامه بیت المقدس که دوشنبه هر هفته به ضمیمه روزنامه قدس منتشر می شود در شماره این هفته خود به موضوع آتش به اختیاری جوانان درباره فلسطین پرداخته و آورده است: از منظر اندیشه سیاسی تشیع، ولایت فقیه محدود به خاک‌ یک کشور و مرز جغرافیایی قراردادی آن نیست و ولی فقیه می‌تواند در شرق عالم باشد و برای پیروانش در غرب حکمی صادر کند که بر آنها لازم الاجراست.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، در جایگاه ولی امر مسلمین جهان هم محبوبیت، اعتبار و پذیرش بالایی در میان شیعیان و حتی پیروان سایر مذاهب اسلامی دارند، تا آنجا که بسیاری از مردم بی آلایش و پاک در بلاد مختلف با ایشان آشنایی داشته و آزادگی، صلابت، تدین و دوراندیشی‌شان را ستوده و در حد توان خود را ملزم به توجه به نظرات و دیدگاه‌های ایشان می‌دانند. اگر چنین جایگاهی را برای رهبر حکومت اسلامی بپذیریم پس باید قبول کنیم که دیدگاه‌ها و خواسته‌های ایشان هم نه فقط محدود به حریم جمهوری اسلامی ایران و مردم آن که رویکردهای بین المللی هستند. چند سال قبل در یادداشتی با عنوان « جذب حداکثری نسخه‌ای برای ایران تا فلسطین» به این موضوع پرداختم که وقتی رهبر معظم انقلاب از لزوم جذب حداکثری و دفع حداقلی می‌گویند، این خواسته، نسخه فرامرزی است و انقلابیون ایران در تعامل با انقلابیون سایر کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت اسلامی بر همین مبنای جذب حداکثری باید پیش بروند. در همین چارچوب به نظر می‌رسد موضوع «آتش به اختیار بودن جوانان» در عرصه‌هایی که دستگاه های رسمی دچار اختلال شده اند، قابل تعمیم به فضای روابط بین المللی و خارجی کشورمان هم می‌شود. از همین باب در ایامی که جوانان فلسطینی در مسجدالاقصی طرحی نو در انداختند و با حمله مسلحانه به چند نظامی صهیونیست، برگی دیگر از تاریخ پرافتخار مبارزه ضداشغالگری را رقم زدند، گروهی از جوانان ایرانی  که از رخوت و سکوت نسبتا فراگیر دولت و نهادهای ایرانی به تنگ آمده بودند خود پا به میدان گذاشتند و با طراحی عملیاتی «تمیز» و «دقیق» داد اشغالگران و رسانه‌های پرشمارشان را در آرودند.

این جوانان که در قالب یک گروه مردم نهاد غیردولتی با عنوان «مرکز عدالت برای صلح»فعالیت می‌کنند آن هنگام که از رسانه‌ها خبر تحصن جمعیتی نزدیک به 50 هزار نفر در مقابل درهای مسجدالاقصی را شنیدند برای اینکه فریاد دائمی حمایت ملت ایران از فلسطین را به گوش فلسطینیان برسانند، چاره کار را در تامین آب و غذای متحصنین دانستند و علی رغم مشکلات متعددی که در مسیر تحقق این خواسته وجود داشت، در نهایت موفق شدند در روز جمعه ششم مردادماه و در نخستین روز رفع حصار از مسجدالاقصی، بسته های غذایی که هزینه تهیه آن‌را تقبل کرده بودند را در باب الاسباط، محل اصلی حضور متحصنین فلسطینی، میان نمازگزاران توزیع کنند. بسته هایی که البته رنگ و بویی هم از ایران داشت؛ تصویری از دستان رهبر انقلاب که در کنار آن به عربی نوشته شده بود «تقدیر الهی آن است که فلسطین آزاد خواهد شد».

این اقدام در میان رسانه‌ها و فعالین فضای مجازی در 2 جبهه صهیونیست‌ها و حامیان قدس شریف بسیار بازتاب داشت و نشان داد که کار فرهنگی آتش به اختیارِ تمیز حتی در قلب سرزمین‌های اشغالی هم می‌تواند پرچم سربلندی اسلام انقلابی را برافرازد.

هفته نامه بیت المقدس دوشنبه ها به ضمیمه روزنامه قدس منتشر می شود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.