رشتخوار -رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشتخوار گفت: خیرین با اهدای یک قطعه زمین برای احداث مسجد و یک ساعت آب و باغ پسته به اداره اوقاف و امور خیریه رشتخوار سه وقف جدید را در رشتخوار رقم زدند.

سه وقف  جدیددر روستاهای رشتخوار رقم خورد

علی حدادی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین روز چهار شنبه؛ اظهار داشت: وقف ۴۰۰ متر زمین به ارزش سه میلیارد ریال  توسط  محمد ابراهیم اشرفی در باسفر شهرستان رشتخوار با نیت ساخت حسینه و مسجد شهید حسین اشرفی اهدا شده است .

وی در ادامه، با اشاره به اینکه این دومین وقف جهت ساخت مسجد از ابتدای سال جاری‌ در این شهرستان است، تصریح کرد: در سال جاری یک منزل مسکونی در روستای سنگان جهت ساخت مسجد به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون ریال این دومین وقف صورت گرفته در جهت ساخت مسجد و حسینه در این شهرستان است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان رشتخوار با بیان اینکه درسال گذشته بیش از ۷ وقف در سطح شهرستان رشتخوار به ثبت رسیده است از وقف یک  ساعت آب کشاورزی به همراه ۱۲۰۰ متر باغ پسته ۴ ساله  توسط بانوی دولت آبادی "خانم عصمت خوجه "به  ثبت رسیده است.

 حدادی ارزش ریالی وقف انجام شده در این روستا را بیش از ۳۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این وقف با نیت برگزاری مراسم  تعزیه‌خوانی برای چهارده معصوم(ع) توسط واقف خیر اندیش در این شهرستان صورت گرفته است.

رشتخوار دارای یک هزار وقف  است و یک ششم این شهرستان موقوفه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.