رئیس مرکز پژوهش های بحرین در لندن، در خصوص ارزیابی جایگاه کویت در مقابل بحران قطر افزود: "این بحران بر اهمیت اقدام کویت به ایجاد موازنه در روابط خود با سه کشور یزرگ در خلیج فارس یعنی ایران، عراق و عربستان تأکید می کند. زین پس کویت نخواهد توانست تمام ورق های بازی خود را به عربستان بسپارد و تهدید "دوحه" به مفهوم آن است که در صورت موفقیت عربستان در به کرسی نشاندن حرف خود علیه قطر، کویت نیز تهدید خواهد شد."

عباس بوصفوان: بازنده اصلی بحران قطر، عربستان سعودی خواهد بود

اختصاصی قدس آنلاین- رئیس مرکز پژوهش های بحرین در لندن تأکید کرد که بازنده اصلی بحران قطر، عربستان سعودی خواهد بود و این شکست، آرزوهای آل سعود برای تأثیرگذاری در منطقه را برباد خواهد داد.
"عباس بو صفوان" –رئیس مرکز پژوهش های بحرین در لندن در گفتگوی اختصاصی با "قدس آنلاین" در خصوص آینده روابط قطر با عربستان و دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تأکید کرد بازنده اصلی بحران قطر، عربستان سعودی و شورای همکاری خلیج فارس خواهد بود.
"عباس بو صفوان" گفت: "شکی نیست که قطر نیز از بحران موجود زیان دیده است، ولی دستاورد مهمی را نیز کسب کرده است و آن اینکه دریافته نباید اقتصادش بر عربستان سعودی متکی باشد. "
وی افزود: "مشکلاتی که قطر امروز با آن روبه روست، می تواند با همکاری ایران و ترکیه برای ایجاد شراکت اقتصادی، بدون اتکا به عربستان حل شود. "
"بوصفوان" در خصوص نقش عمان در این بحران گفت: "قطر برای رونق اقتصاد خود از بندرگاه های عمان اسفتاده خواهد کرد و قابلیت بندرگاه های عمان بسیار بیشتر از قابلیت بندرگاه های دبی و ابوظبی است. "
رئیس مرکز پژوهش های بحرین، در خصوص ارزیابی جایگاه کویت در مقابل بحران قطر افزود: "این بحران بر اهمیت اقدام کویت به ایجاد موازنه در روابط خود با سه کشور یزرگ در خلیج فارس یعنی ایران، عراق و عربستان تأکید می کند. زین پس کویت نخواهد توانست تمام ورق های بازی خود را به عربستان بسپارد و تهدید "دوحه" به مفهوم آن است که در صورت موفقیت عربستان در به کرسی نشاندن حرف خود علیه قطر، کویت نیز تهدید خواهد شد. "

"عباس بو صفوان" در توضیح اینکه بازنده اصلی بحران قطر، عربستان سعودی خواهد بود گفت: "عربستان سعودی در سوریه، عراق و یمن شکست خورده و شکست طرح محاصره اش علیه قطر نیز آمال و آرزوهای آن برای تأثیرگذاری در منطقه را برباد خواهد داد و بالاتر از همه اینها، مجبور خواهد شد تا در لاک خود فرو رود و بلکه پیامدهای این شکست بر اوضاع داخلی آن تاثیر بگذارد. "

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.