مشهد- تولیت آستان قدس رضوی گفت: باید از اشاعه تفکرات افراطی و تکفیری در جامعه اسلامی جلوگیری شود و بدانیم این تفکرات امنیت ملت‌های منطقه را تهدید می‌کند.

امروز تمام ملت‌های مسلمان منطقه از آمریکا متنفرند/ سرنوشت هر کشوری توسط مردم آن کشور باید تعیین شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار با رئیس مجلس سنای پاکستان در تالار ولایت حرم مطهر رضوی اظهار داشت: علاقه تاریخی مردم پاکستان به پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) یکی از زمینه‌های اشتراک دو ملت ایران و پاکستان است.

وی افزود: حضور خیل عظیم زائران پاکستانی در حرم امام رضا(ع) را حضوری گرامی و مغتنم می‌دانیم و از این حضور بسیار استقبال می‌کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه باید در جهت تسهیل شرایط تشرف‌ زائران پاکستانی، بهبود رفاه و امنیت آنها، همکاری‌های خود را افزایش دهیم گفت: می‌توان با ارتقاء زیرساخت‌های سفر در بخش هوایی و زمینی، تعداد گردشگران پاکستانی را به مشهد و سایر شهرهای ایران افزایش داد.

وی تصریح کرد: مردم مسلمان یمن، مظلوم هستند و وظیفه هر مسلمانی حمایت از مظلوم است. امروز تمامی ملت‌های مسلمان منطقه از آمریکا متنفرند و دخالت‌های نظامی آمریکا در پاکستان یکی از مصادیق دخالت این کشور در امور دیگر کشورهاست‌.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه آینده و سرنوشت هر کشوری توسط مردم آن کشور باید تعیین شود گفت: از مواضع مجلس سنای پاکستان در جلوگیری از دخالت نظامی پاکستان در یمن قدردانی می‌کنیم.

رئیسی تأکید کرد: حفظ امنیت منطقه مسئله‌ای بسیار مهم و حیاتی است و باید از اشاعه تفکرات افراطی و تکفیری در جامعه اسلامی جلوگیری شود و بدانیم این تفکرات امنیت ملت‌های منطقه را تهدید می‌کند.

وی افزود: ایران و پاکستان مناسبات و روابط نزدیک اقتصادی، فرهنگی و سیاسی با یکدیگر دارند، اما این همکاری‌ها می‌تواند توسعه بیشتری بیابد زمینه برای توسعه صنعت گردشگری و افزایش تبادل گردشگر با پاکستان کاملاً فراهم است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.