ابوالفضل ابوترابی، نماینده مجلس شورای اسلامی:در این مراسم، با سخنرانی‌های خوبی که سران سه قوه داشتند، در مجموع پیام خوبی به جهانیان داده شد که ایران ضمن صلح، دوستی و تعامل با دنیا از منافعِ به حق خود نیز کوتاه نمی‌آید.

موگرینی آغازگر مادرانه های روحانی در مجلس

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل ابوترابی نماینده مجلس شورای اسلامی از نجف آباد پیرامون مراسم تحلیف ریاست جمهوری دوره دوازدهم و برخی حواشی آن بیان داشت:

در این مراسم، با سخنرانی‌های خوبی که سران سه قوه داشتند، در مجموع پیام خوبی به جهانیان داده شد که ایران ضمن صلح، دوستی و تعامل با دنیا از منافعِ به حق خود نیز کوتاه نمی‌آید.

وی ادامه داد: کشورهای مختلف دنیا در این مراسم شرکت نمودند و آرامشی را که به چشمان خود دیدند با توجه به حادثه تروریستی اخیری که در مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاد و تعدادی از کارمندان مجلس را به شهادت رساندند، پیغام مهمی را به آن‌ها رساند.

این مراسم با امنیت تمام در مجلس برگزار گردید. تمامی رؤسای جمهور آبرومندانه وارد شده و مراسمی بسیار خوبی دنبال شد.

ابوترابی در مورد حواشی رخ داده در مراسم تحلیف بیان کرد: در مورد حواشی نباید صحبت زیادی نمود و پافشاری بر بحث در مورد آن‌ها به صلاح کشور نیست. اصل موضوع را نباید با این کار به حاشیه برد. اصل موضوع که صحبت‌های مهم سران سه قوه بود و حضور کشورهای مختلفِ دوست با ایران که پیام صلح ایران به طور محسوسانه به آن‌ها رسانده شد، باید اهمیت بسیار بیشتر داشته باشد. البته داعشی‌ها و تروریست‌ها با وجود این امنیت و آرامش، ضربه‌ی بزرگی را متحمل شدند و با آرامش تمام در همان مکانی که قصد ناامنی آن را داشتند، مراسمی با شکوه برگزار گردید.

وی در مورد عکس گرفتن برخی نمایندگان با موگرینی افزود: در این خصوص، اتفاقاتی که افتاد و عکس‌های مضحکانه‌ای که با موگرینی گرفته شد، بسیار کار اشتباهی بوده است؛ اما نباید این اتفاق را پررنگ نمود؛ زیرا با این کار موضوعات اصلی به حاشیه می‌روند.

ابوترابی در خصوص حضور کشورهای مختلف و غایب بودن برخی کشورهای مهم ادامه داد:

انتظار ما هم این بود که برخی کشورهایی که در قراردادهای اخیر شرکت کرده و رابطه خوبی با ایران داشته‌اند، در سطح بهتری از دولتمردان خود نسبت به اعزامشان، اقدام می‌کردند. در مجموع از بسیاری کشورهای دنیا نماینده‌هایی در این مراسم وجود داشت.

ابوترابی پیرامون اقدامات متقابل در خصوص تهدیدها گفت: در مراسم تحلیف رئیس جمهور، مطالبی بیان شد که موضع اصولی جمهوری اسلامی است و از آن مهم‌تر مقام معظم رهبری نیز در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری دوره دوزاردهم، ضمن توصیه به تعامل با دنیا داشتن و حفظ عزت و اقتدار کشور، اقدام متقابل پیرامون تهدیدات را بیان نمودند. سخنرانی رئیس جمهور هم در همین راستا بود. مواضع جمهوری اسلامی کاملاً شفاف می‌باشد. بر هم زننده برجام نخواهیم بود اما از حق خود کوتاه نخواهیم آمد.

منبع: استاد نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.