خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: این‌که ساخت یک کتابخانه در استان لرستان ۱۶ سال طول بکشد مایه خجالت است و مسئولان باید پاسخگو باشند.

طولانی شدن روند ساخت کتابخانه لرستان مایه خجالت است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروزدر آیین تجلیل از برگزارکنندگان هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی لرستان اظهار داشت: ترویج کتابخوانی نشانه پویایی و سربلندی مردم جامعه است، این در حالی‌است که سرانه کتابخانه و فضای مطالعه استان لرستان پایین است.

وی ادامه داد: اهدای کتاب باعث ترویج فرهنگ مطالعه می‌شود این در حالی‌است که نیاز امروز جامعه ما احداث کتابخانه تخصصی است.

آیت الله میرعمادی افزود: یک محقق در قم بیش‌از چهارصد هزار عنوان کتاب دارد و آمار کل عناوین کتاب‌های سطح استان لرستان ۴۸۰ هزار عنوان است و این رقم بسیار پایین است.

وی در رابطه با کتابداران تصریح کرد: کتابداران باید بر رده‌بندی کتاب‌ها و چینش آنها مسلط باشند برای انتخاب آنها گزینش خاصی باید صورت بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در رابطه با مسئولیت کتابداران گفت: یک کتابدار باید متخصص و کتاب خوان باشد، ارزش کتاب و مؤلف کتاب را بدانند و خودش نیز اهل مطالعه باشد.

امام جمعه با تاکید بر پرداخت حق کتابخانه‌ها توسط شهرداری‌ها، گفت: بزرگ‌ترین خدمت به یک شهر خدمت به فرهنگ آن شهر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.