رئیس مجلس شورای اسلامی از رسانه ها خواست تا اولویت های اصلی کشور را در فعالیت های خود مدنظر داشته باشند.

رسانه ها به اولویت ها توجه کنند/ قرار نیست کابینه جدید انقلاب کند

به گزارش قدس آنلاین، علی لاریجانی بعدازظهر امروز در دیدار با خبرنگاران پارلمانی که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، ضمن تشکر از خبرنگاران فعال در حوزه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:جایگاه خبرنگاران ازجهت تاثیرگذاری یک جایگاه ممتاز است.

وی افزود: بخشی که می توان در کشور امور را سامان داد، یک ضلع آن رسانه ها هستند؛ اگر حضور جدی رسانه ها نبود مشارکت ۷۳ درصدی مردم در انتخابات رخ نمی داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با توصیه به رسانه ها برای توجه به اولویت های کشور، گفت: همیشه نگاه کنید که مسئولیت شما در قبال مصالح ملی چیست.

لاریجانی ادامه داد: مشکلات اقتصادی کشور جدی است و قرار نیست کابینه جدید هم انقلاب کند؛ همه باید با هم کار کنیم و لازمه این مسئله هم کمک رسانه ها است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به مسائلی مانند تولید داخل و مقابله باکالاهای قاچاق تصریح کرد: رسانه ها به اولویت های کشور توجه کنند و با زبان های مختلف این فکر را جا بیندازند که اولویت ها چیست؟ گاهی اوقات مسائل اصلی و ملی کشور تحت الشعاع مسائل حاشیه ای و سیاسی قرار می گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان چند تن از خبرنگاران در ابتدای این نشست، از پخش زنده جلسات رای اعتماد توسط شبکه خبر سیما استقبال کرد و گفت: امیدوارم در سیگنال رسانی مشکل نداشته باشید.

اگر دولت تا یک الی دو ماه آینده «لایحه نظام جامع رسانه ها» را ندهد، طرح را در مجلس بررسی می کنیم

لاریجانی همچنین درباره توجه به جایگاه قانونی خبرنگاران و مسائل صنفی آنها گفت: در رابطه با انجمن های صنفی، تشکیل آنها منعی ندارد و وزارت ارشاد این امکان را فراهم کرده است.

وی افزود: در رابطه با طرح جامع رسانه ها نیز کاری در مجلس انجام شد، ولی برای اینکه مشکل بار مالی پیش نیاید، قرار است که دولت لایحه بدهد؛ اگر تا یکی دو ماه آینده این کار را انجام ندهند، طرح را در مجلس بررسی می کنیم.

رئیس مجلس همچنین در پاسخ به یکی از خبرنگاران که از ممنوع الورود شدن برخی خبرنگاران به مجلس انتقاد کرد، اظهار داشت: ضابطه مجلس در این رابطه مشخص است؛ افرادی که وزارت اطلاعات آنها را منع کند، امکان ورود ندارند؛ غیر از این، ممنوع الورود نداریم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.