سازمان هواپیمایی بحرین رسما اخبار منتشر شده در خصوص باز شدن حریم هوایی این کشور به روی پروازهای قطری را رد کرد.

به گزارش قدس آنلاین، سازمان هواپیمایی بحرین رسما اخبار منتشر شده در خصوص باز شدن حریم هوایی این کشور به روی پروازهای قطری را رد کرد.

اداره امور هواپیمایی وزارت ارتباطات بحرین دربیانیه ای اعلام کرد که اخبار منتشر شده در این خصوص نادرست بوده و حریم هوایی بحرین به روی هواپیماهای متعلق به قطر هم چنان بسته است اما تمام گذرگاه های هوایی بر فراز دریاها از تاریخ ۱۱ ژوئن برای تمام پروازها باز بوده و هیچ تغییری در این خصوص به وجود نیامده است.

در ادامه این بیانیه آمده است:اداره امور هواپیمایی اقدامات لازم را با مراجع بین المللی و دفتر سازمان بین المللی هواپیمایی مدنی در قاهره برای تامین امنیت پروازها بر فراز آبهای بین المللی اتخاذ کرده و از جمله این اقدامات اختصاص دادن مسیرهای اضطراری اضافی بر فراز دریاها بوده است اما این مساله به هیچ عنوان به معنی این نیست که بحرین به پروازهای قطر اجازه استفاد از حریم هوایی خود را داده است.

پیشتری اخباری در رسانه های منتشر شده بود که بر اساس آن بحرین و امارات تصمیم به باز کردن حریم هوایی خود به روی قطر گرفته بودند.

یک کارشناس در زمینه هوانوردی بیان کرده بود که بحرین و امارات به دنبال توصیه های سازمان بین المللی هوانوردی(ایکائو) به اعضای این سازمان، تصمیم به کاهش محدودیت های اعمال شده ضد قطر در زمینه هوایی گرفتند.

منبع: اسپوتنیک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.