یزد - عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک یزد گفت: با هدف بررسی روش های نوین تعدیل جوی بخش فیزیک فضا در دانشکده فیزیک دانشگاه یزد راه‌اندازی می شود.

بخش فیزیک فضا در دانشگاه یزد راه‌اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سید مجید میررکنی با اعلام این خبر اظهار داشت: در این بخش، روش های نوین تعدیل جوی مورد بررسی قرار میگیرد. به طور عمده روش های تعدیل جوی به دو دسته الف_ سنتی و ج_ جدید دسته بندی میشوند.

وی افزود: چند سالی است که روش سنتی در قالب طرح پژوهشی_عملیاتی باروری ابر در ایران در حال اجرا است. در این راستا، توسعه و تجهیز آزمایشگاه پژوهشی فیزیک ابر به کمک مرکز ملی مطالعات و تحقیقات باروری ابر انجام شده است.

میررکنی تصریح کرد: روش نوین تعدیل جوی که نمود بارز آن موضوع "تصاحب وضع هوا" است، در حال حاضر در قالب پروژه های ملی و پایان نامه های کارشناسی ارشد در دست انجام یا پایان یافته است.

عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک یزد گفت: از آنجا که موضوع تعدیل جوی یک امر فرا رشته ای است; سعی شده با عقد تفاهم نامه های داخلی و خارجی با دانشگاه ها و سازمان های ذیربط زمینه گردهمایی متخصین و داده های مورد نیاز فراهم شود.

دکتر میررکنی از حمایت های بی دریغ مسئولان دانشگاه و دانشکده فیزیک قدردانی کرد و افزود : تا کنون این بخش با سابقه چندین ساله تحت نام هواشناسی دارای دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد، زیر مجموعه گروه اتمی و مولکولی دانشکده فیزیک بوده است و هم اکنون به عنوان بخش مستقل عمل خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.