یزد - امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه قرآن فرهنگ واقعی ما است گفت: فرهنگ، مجموعه ای از بینش‌ها و ارزش‌هابوده و قرآن باید درتمام عرصه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی ما حاکم شود.

قرآن باید  در تمام عرصه های زندگی ما حاکم شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد خاتمی شامگاه چهارشنبه در مراسم اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه استان یزد اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه نقش مهمی در زمینه ترویج امور قرآنی دارد واگر قرآن به عنوان یک فرهنگ به خانه‌هاو ادارات ما بیاید و این موضوع بجز با تدبر در قرآن محقق نمی‌شود.

وی افزود: قرآن باید  درتمام عرصه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی ما حاکم شود وما باید بر اساس مبانی قرآنی فعالیت داشته باشیم و قرآن به عنوان یک فرهنگ والا و سرنوشت ساز انسانها باید همواره در بین آحاد مردم و نسل جوان جامعه در جریان باشد و  پیش از انقلاب اسلامی شمار حافظان قرآن در کشور به اندازه انگشتان دو دست نبود ولی در حال حاضر ما در کشور  هزاران حافظ قرآن کریم داریم. 

این مدرس حوزه  تصریح کرد: هم اکنون به برکت نظام اسلامی و فعالیت های انجام شده در ۳۸ سال گذشته ، قاریان ایرانی با قاریان برجسته مصری و حجاز رقابت می‌کنند با وجودی که زبان مادری آن‌ها عربی و زبان مادری قاریان ایرانی ،فارسی است و قاریان ما آنقدر زیبا قرآن می‌خوانند که در مسجد الحرام زمانی که به قرائت قرآن مشغول می‌شدند، خیل عظیم حاجیان کشورهای دیگر جذب این قاریان برجسته ایرانی می‌شدند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه  آمریکایی ها هیچ زمانی به دنبال حل مشکلات ملت ایران نبوده و نیستند افزود: استکبار جهانی هیچگاه به فکر ملت و کشور اسلامی ما نیست و هیچ زمانی برای رفاه ما لبخند نمی‌زند بلکه تلاش آنها همواره بر سرنگونی انقلاب مقدس اسلامی و رسیدن به اهداف پلیدشان است.

وی ادامه داد: دلیل اینکه قرآن کریم سفارش کرده از طاغوت دوری کنیم این است که طاغوت در واقع‌ همان شعار مرگ بر آمریکا است و این شعاراز پایه‌های اساسی انقلاب اسلامی ایران است.

خاتمی  تصریح کرد: «ما می‌توانیم» یکی از رویکردهای قرآنی ما می باشد و ما سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را داریم، چه نیازی است که استکبارجهانی  سند ۲۰۳۰ را به ما تحمیل کند و« ما نمی‌توانیم » فرهنگ نفاق می باشد و در زمان نبی مکرم اسلام هم منافقین آمدند و به مسلمانان گفتند دشمنان آمدند شما نمی‌توانید ایستادگی کنید و باید فرار کنید، امروز هم منافقان سعی دارند ما نمی‌توانیم را در بین مردم ترویج کنند.

استاد برجسته حوزه‌های علمیه کشور اقتصاد مقاومتی را راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی دانست و افزود: در عرصه اقتصادی هم ما به وسیله اقتصاد مقاومتی می‌توانیم تمام مشکلات کشور را برطرف کنیم.

خاتمی از مواضع رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران انتقاد کرد و گفت: آمریکا در طول سالهای پس از انقلاب به صورت واضح دشمنی خود را با ایران اعلام کرده‌ و هم اکنون رئیس جمهور غیرمتعادل آمریکا دشمنی های مکرر خود را علیه نظام و انقلاب اسلامی ما در قالب های مختلف اعلام کرده و می‌گوید تمام گزینه‌های آمریکا روی میز است، دشمنی از تمام حرف‌های آن‌ها می‌بارد.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان ساخت: آمریکا به دنبال حل مشکلات ملت ایران نیست، و دشمن به وسیله برجام به دنبال ضرر زدن به ایران است و پای قرارداد آمدنشان هم برای آسیب وارد کردن به انقلاب بود.

وی قرآن را قانون خدا دانست و افزود: بر اساس آیات قرآن کریم، باید بر اساس قانون خدا حرکت کنیم و منتظر قانون وسند های بیگانگان نباشیم،باید مراقبت کنیم دزدی را که ۳۸ سال پیش از این کشور بیرون کردیم از راه اسناد بین المللی وارد کشورنشود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه این دزدان بین المللی به دنبال ورود به عرصه انقلاب به این صورت هستند،گفت: هوشیاری مقام معظم رهبری و بصیرت ملت ایران نمی‌گذارند این دزدان و مستکبران جهانی به اهداف خود برسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.