​ایلام- مراسم روز خبرنگار در ایلام عصر چهارشنبه و با یک روز تأخیر برگزار شد، مراسمی که هر ساله در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی استان ایلام برگزار می شود.

روز خبرنگار در ایلام از متن تا حاشیه

به گزارش قدس آنلاین، در مراسم امسال که نسبت به سال های گذشته خلوت تر دیده می شود، جمع زیادی از مسئولین و مدیران کل حضور داشتند و صندلی ردیف های جلو باز هم به این عزیزان اختصاص یافت.

مراسم طبق روال سال های گذشته پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود ملی، با خوش آمدگویی مدیرکل ارشاد اسلامی همراه شد و پس از آن رئیس خانه مطبوعات استان ایلام سخنانی ایراد کرد و سخنران بعدی مراسم استاندار ایلام بود که باز هم با متانت و آرامش خاص و مثال زدنی خود به سخنرانی پرداخت.

اما حاشیه ها:

مراسم که قرار بود ساعت ۱۸ آغاز شود از ساعت ۱۸ و ۴۰ دقیقه آغاز شد.

در هنگام ورود به سالن موسیقی با صدای بسیار بلند پخش می شد و لحظاتی پس از ورود استاندار به سالن به احترام درگذشت عموی ایشان، موسیقی قطع گردید.

این مراسم به روح درگذشتگان رسانه ای استان خصوصاً حاج آیت فرجی تقدیم شد.

حضور کمرنگ بانوان نسبت به سال های گذشته تعجب برانگیز بود و پس از سال ها، حضور آقایان بیشتر از بانوان دیده شد.

در درب ورودی سالن پیوستن خبرنگاران و مدعوین به پویش« کالای استاندارد ایرانی می خرم » که توسط روابط عمومی استاندارد ایجاد شده بود، جالب توجه بود.

حضور مدیران کل و روابط عمومی دستگاه های اجرایی چشمگیر و پر رنگ تر از هر سال دیگری بود.

استاندار ایلام صادقانه از خبرنگاران بابت عدم حمایت از آنها و کوتاهی در ارتباط و تعامل با رسانه ها عذر خواهی کرد.

همچنین استاندار ایلام تلویحا از ابقا خود در این سمت خبر داد و این قول را داد که در دولت دوم تدبیر و امید ارتباطش با رسانه ها را بیشتر کند.

فرهاد شاهمرادیان شاعر توانمند ایلامی با خواندن اشعاری حال و هوای سالن را عوض کرده و حضار را به وجد آورد.

در این مراسم تجلیل از جمع زیادی از پیشکسوتان رسانه ای استان، سمت و سوی تجلیل و تقدیر را به سمت مو سپیدان این عرصه کشاند.

 در بخش تریبون آزاد که در آخر برنامه گنجانده شده بود، بیشتر از خبرنگاران از عدم تحقق وعده های مسئولان در خصوص عدم همراهی با خبرنگاران گلایه داشتند.

گلایه های تند یکی از خبرنگاران با مدیر روابط عمومی استانداری به درگیری لفظی دو طرف منجر شد که با وساطت دیگر خبرنگاران و دعوت آنها به آرامش ختم به خیر شد.

اختصاص زمان اندکی به تریبون آزاد و ترک مراسم توسط مسئولان قبل از شنیدن صحبت های خبرنگاران از دیگر گلایه های اصحاب رسانه و مطبوعات از مدیران استانی بود که با تشویق خبرنگاران همراه شد.

در انتهای مراسم وقتی یکی از خبرنگاران برای تریبون آزاد وقت خواست، مسئولین اجرای مراسم با این بهانه که دیگر سالن به «سینما فرهنگ» اختصاص دارد از حضور وی در پشت تریبون ممانعت کردند.

عکس یادگاری و دسته جمعی خبرنگاران، با استقبال آنان همراه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.