گناباد-مدیر اموزش وپرورش گناباد گفت: ۹۰ درصد دانش اموزان فنی حرفه ای و کاردانش وارد بازار کار می شوند.

۹۰ درصد دانش اموزان فنی حرفه ای و کاردانش وارد بازار کار می شوند

به گزارش قدس انلاین، هادی محمدپور روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: به دلیل پراکندگی زیاد جمعیت دانش آموزی بسیاری از دانش آموزان مناطق روستایی در طول سال تحصیلی مجبورند برای تحصیل بعد از طی مسافت طولانی به روستاهای همجوار عزیمت کنند و بخشی از مدارس این مناطق نیز با تعداد کم دانش آموزان فعالیت دارند.

محمدپور افزود: بازنشستگی ۳۰ درصد معلمان تا چهار سال آینده نیز از دیگر تنگناهای آموزش و پرورش گناباد است.

وی احداث و توسعه مجتمع های شبانه روزی برای تحصیل دانش آموزان را ضروری دانست و اظهار کرد: هم اکنون یک مجتمع شبانه روزی در شهرستان گناباد فعالیت دارد که باید تعداد بیشتری از این مراکز در نقاط روستایی احداث شوند.

محمدپور اظهار کرد: با افتتاح دو مدرسه خیر ساز با ۱۲ کلاس در مهر ماه امسال کمبود کلاس درس در این شهرستان طی سال تحصیلی آینده نخواهیم داشت.

مدیر اموزش وپرورش گناباد مرمت و بازسازی سه مدرسه و نمازخانه با اعتبار حدود ۳۰ میلیارد ریال را از جمله اقدامات این اداره ذکر کرد.

وی از تحصیل بسیاری از دانش آموزان در رشته های نظری انتقاد کرد و گفت: بر اساس آمار حدود ۹۰ درصد از دانش آموختگان رشته های کار و دانش و فنی و حرفه ای به دلیل کسب مهارت در کنار تحصیل بعد از اخذ دیپلم وارد بازار کار می شوند که این امر در رشته های نظری به مراتب کمتر است.

محمدپور گفت: با هدف ایجاد درآمد پایدار برای فعالیتهای فرهنگی، آموزشی، پرورشی و ورزشی، تجاری سازی ۲۹ ملک متعلق به آموزش و پرورش گناباد در دستور کار قرار گرفته است.

وی از نواختن زنگ یکصد سالگی آموزش و پرورش گناباد در مهر ماه امسال خبر داد و این قدمت را نشان از علاقه و پیوند دیرپای مردم گناباد با فرهنگ و علم آموزی دانست.

هم اکنون ۱۸۵۲ فرهنگی در ۱۰۳۱ کلاس درس و ۲۷۴ مدرسه، تدریس ۱۷ هزار دانش آموز را در مناطق شهری و روستایی گناباد برعهده دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.