یزد - استاندار یزد گفت: دولت عربستان سعودی به منظور جبران اتفاق در مراسم حج تمتع سال های قبل برای زایران تلاش می کند تا رضایت کامل حجاج را فراهم کند و این امر مورد خواست و نظر جمهوری اسلامی نیز است .

دولت عربستان درصدد جبران اتفاق های گذشته حج است

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد میرمحمدی در نشست مشترک مدیران، کارگزاران و کاروان های حج و زیارت استان، اظهارداشت: حج با قطع وابستگی و رهایی از هر آنچه جان انسان را به تباهی می کشد و از تعالی روحی او جلوگیری می کند، همراه است و برای همین مایه خیر و برکت، آرامش و امنیت است چرا که ارتباط انسان با منبع اصلی آفرینش و خالق یکتاست و این مهم، آرامش بخش دلهاست.

وی با بیان اینکه کاروان های زیارتی هر سال نسبت به سال قبل از نظر خدمات رسانی به حجاج و رعایت مباحث بهداشتی و درمانی و اصول تغذیه مناسب، آمادگی بیشتری دارند، افزود: مدیران کاروانها صبورانه به رفع مسایل مرتبط با زایران بپردازند و این امر از ثواب و اجر اخروی بالایی برخوردار است و حجاج با کسب آمادگی لازم برای انجام مناسک حج، احکام مورد نظر را برای ادای صحیح اعمال فرا گرفته اند و با اطمینان و اعتماد به نفس بالا و احساس امنیت و آرامش در آیبن حج شرکت می کنند.

استاندار با ابراز امیدواری نسبت به برگزاری بهتر و با شکوه تر آیین حج گفت: نباید به اعمال و مناسک حج تنها به عنوان یک حرکت فیزیکی و صوری نگریست، بلکه باید به مفاهیم عمیق و گسترده این اعمال در فرایند انسان سازی پی برد و نقش دست اندرکاران در انتقال مفاهیم به حجاج، نقشی ارزنده دارد و ایران نیز همواره به ایجاد همدلی، اتحاد و همبستگی میان مسلمانان در جهان متعهد است و به حرمت نهادن به زایرن خانه خدا تاکید دارد.

میرمحمدی حج را فرصت بسیار مناسب برای پالایش روح و دستیابی به مرتبه قرب الهی دانست و با اشاره به افرادی که برای چندمین بار به زیارت خانه خدا مشرف می شوند، گفت: این افراد نسبت به کسانی که برای نخستین بار افتخار حضور در جوار خانه خدا را یافته اند، مسئولیت سنگین تری دارند چرا که باید بیشتر مراقبت کنند تا در دام آلودگی ها، غرور و بی توجهی به حق الناس گرفتار نشوند.

استاندار یزد، ابراز امیدواری کرد که زایران خانه خدا، درس های لازم را از این سفر فرا گیرند و پس از بازگشت در نقش الگویی سازنده و تحول آفرین در جامعه ظاهر شوند و جلوه هایی از خداشناسی را عرضه دارند تا همگان را شیفته اخلاق و روحیات خود کنند.

میرمحمدی با اشاره به اصطلاح «حاجی» که مردم در ارتباط با زائرین بازگشته از حج تمتع به کار می برند افزود : برکات و مفاهیم عمیق این مرتبه معنوی باید در طول عمر زائرین خانه خدا تداوم داشته باشد و همواره به آنها یادآوری کند که در طول مراسم حج با رسیدن به مرتبه قرب الهی ازدنیا دل کنده و مراحلی را پشت سر نهاده اند که نتیجه اش پاکی روح و بازگشت دوباره به زندگی با جانی سرشار از عشق به زیباییهای معنوی و رحمت و مغفرت الهی و تداوم زندگی با بهره گیری دائمی از این ویژگیهاست.

وی تصریح کرد: هر آنکس که به چنین مرتبه ای دست یابد همواره جان خویش را از دروغ ، کم فروشی، تضییع حقوق دیگران و دیگر رذائل اخلاقی به دور می دارد و می کوشد تا در عالی ترین مرتبه مقام انسانیت و جانشینی حق تعالی و حرکت در مسیر تکامل انسان گام بردارد.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین میررحیمی به ارائه گزارشی از مباحث مرتبط با کاروانهای زیارتی حج استان یزد و مسائل مرتبط با آن پرداخت و در ادامه برخی از مدیران کاروانها نیز، به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند که استاندار یزد نیز راهنماییها و توضیحات لازم را درخصوص مباحث مطروحه بیان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.