یک شرکت خارجی نانوذرات طلای اصلاح شده‌ای به بازار عرضه کرده که حساسیت تشخیصی آن ۲۰ برابر بیشتر از کیت‌های طبی است.

عرضه تجاری نانوذرات طلا با بالاترین حساسیت تشخیص طبی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت نانوکامپوزیکس، نانوذرات مهندسی شده برای به کارگیری در حوزه آرایه‌های تشخیص طبی تولید کرده است. این شرکت نانوذرات طلای اصلاح شده‌ای به بازار عرضه کرده که حساسیت تشخیصی آن ۲۰ برابر بیشتر از کیت‌های طبی است.

نانوکامپوزیکس (NanoComposix) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه نانوذرات مهندسی شده‌است. این شرکت به دنبال استفاده از این نانوذرات برای ارائه خدمات به مشتریان خود در بخش ادوات پزشکی است.

تیم تحقیقاتی نانوکامپوزیکس موفق به ارائه پیمایشگر مبتنی بر نانوذرات شده که از حساسیت بالایی برخوردار است. این نانوذرات به دلیل شیمی سطح خود می‌تواند به مواد مورد نظر متصل شود و نتایج آزمون از طریق فناوری تلفن همراه قابل خواندن است.

استیون اولدنبورگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت نانوکامپوزیکس اظهار داشت: محدودیت‌های بنیادین حساسیت در ادوات تشخیص طبی جریان جانبی به دلیل سیستم گزارش‌دهی نانوذرات است.

در طول یک دهه گذشته نانوذرات مختلفی برای هزاران مشتری در سراسر جهان توسط نانوکامپوزیکس ساخته شده‌است و در حال حاضر این شرکت موقعیت منحصر به فردی در ارائه روش‌های تشخیص طبی جریان جانبی دارد.

نانوذرات طلای مهندسی شده این شرکت می‌تواند حساسیت را نسبت به نانوذرات طلای رایج در آرایه‌های تشخیص جریان جانبی ۲۰ برابر افزایش دهد؛ کاری که پیش از این انجام نشده بود.

وجود شیمی سطح خاص در این نانوذرات موجب شده تا پیوند کووالانسی باعث پایداری اتصال میان دو ذره شده و در نهایت، تکرارپذیری فرآیند بهبود یابد. از آنجایی که مصرف آنتی‌بادی در این فرآیند بسیار کم می‌شود، از نظر هزینه کار مقرون به صرفه خواهد بود.

این شرکت طیف وسیعی از خدمات و مواد را براساس استاندارد ایزو ۱۳۴۸۵ ارائه می‌کند. برای بهره‌گیری از فناوری این شرکت می‌توان از تلفن همراه استفاده کرد، به شکلی که فرآیند خواندن نتیجه آزمون توسط تلفن همراه انجام می‌شود.

نانوکامپوزیکس یک شرکت آمریکایی واقع در ساندیگو است که نانوذرات مختلفی برای استفاده در حوزه‌هایی نظیر علوم زیستی، تشخیص طبی و درمان تولید می‌کند.

نانوذرات تولید شده این شرکت از یکنواختی و عملکرد بالایی برخوردارند. این شرکت برای فروش محصولات خود، اقدام به فروش مستقیم از طریق توزیع‌کنندگان و همچنین فروش لیسانس به شرکای خود در سراسر جهان می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.